Baza wiedzy

Jeśli zastanawiasz się, czym są pompowtryski i do czego służą w silniku Diesla, zapraszamy do lektury naszego artykułu.

26. 01 stycznia 1970

Czy warto kupić używane wtryski?

...

Pokaż więcej
26. 01 stycznia 1970

Kiedy wtryski do regeneracji?

...

Pokaż więcej
26. 01 stycznia 1970

Jakie parametry powinny mieć pompowtryski?

...

Pokaż więcej
26. 01 stycznia 1970

Czy można jeździć z zepsutymi wtryskami?

...

Pokaż więcej
26. 01 stycznia 1970

Od czego psują się wtryskiwacze?

...

Pokaż więcej
26. 01 stycznia 1970

Po czym poznać, że wtryski są do wymiany?

...

Pokaż więcej
26. 01 stycznia 1970

Co daje czyszczenie wtryskiwaczy?

...

Pokaż więcej
26. 01 stycznia 1970

Kiedy wymienić wtryskiwacze?

...

Pokaż więcej
26. 01 stycznia 1970

Jak sprawdzić czy pompa opiłkuje?

...

Pokaż więcej
26. 01 stycznia 1970

Jak działa listwa wtryskowa?

...

Pokaż więcej
26. 01 stycznia 1970

Gdzie jest numer wtryskiwacza?

...

Pokaż więcej
26. 01 stycznia 1970

Ile wytrzymują regenerowane wtryskiwacze?

...

Pokaż więcej
26. 01 stycznia 1970

Ile wytrzymują pompowtryskiwacze 1.9 TDI

...

Pokaż więcej
26. 01 stycznia 1970

3.0 TDi jak sprawdzić wtryskiwacze

...

Pokaż więcej
26. 01 stycznia 1970

Ile kosztuje kodowanie wtryskiwaczy

...

Pokaż więcej
26. 01 stycznia 1970

Czym zalać zapieczone wtryski - forum

...

Pokaż więcej
26. 01 stycznia 1970

Awaria systemu wtrysku - czy można jechać

...

Pokaż więcej
26. 01 stycznia 1970

Co to znaczy, że wtrysk leje

...

Pokaż więcej
26. 01 stycznia 1970

Ile kosztuje czyszczenie wtryskiwaczy

...

Pokaż więcej
26. 01 stycznia 1970

Co to jest test przelewowy wtryskiwaczy

...

Pokaż więcej
26. 01 stycznia 1970

Co to są wtryski w samochodzie

...

Pokaż więcej
26. 01 stycznia 1970

Kodowanie wtrysków - co to jest kalibracja wtryskiwaczy

...

Pokaż więcej
26. 01 stycznia 1970

Awaria systemu wtrysku - co to znaczy

...

Pokaż więcej
26. 01 stycznia 1970

Pompowtryski - jak sprawdzić

Najlepszym sposobem na sprawdzenie pompowtrysków jest poddanie ich wnikliwej diagnostyce z wykorzystaniem specjalistycznych urządzeń testowych. Pozwala to precyzyjnie określić parametry podzespołów, ich ogólny stan techniczny, przyczyny awarii oraz konkretne działania, które należy podjąć....

Pokaż więcej
26. 01 stycznia 1970

Przyczyny uszkodzenia pompowtryskiwaczy

Najczęstsze przyczyny uszkodzenia pompowtryskiwaczy to stosowanie niskiej jakości oleju napędowego, nieprawidłowy montaż lub regulacja podzespołów, a także zwyczajne zużycie pompowtrysków na skutek długoletniej eksploatacji....

Pokaż więcej
26. 01 stycznia 1970

Po wymianie wtrysków szarpie

Szarpanie silnikiem i nierównomierne obroty po wymianie wtrysków mogą świadczyć o błędnym zakodowaniu podzespołów. Oznacza to, że wtryskiwacze nie zostały ze sobą zsynchronizowane, a ich parametry różnią się od siebie, co odbija się na pracy silnika. Wymiana wtryskiwaczy bez kodowania jest zdecydowanie nie zalecana - dlaczego?...

Pokaż więcej
26. 01 stycznia 1970

Wyrównywanie pracy wtryskiwaczy CR

Wyrównywanie pracy wtryskiwaczy polega na precyzyjnym zsynchronizowaniu parametrów podzespołów, takich jak dawkowanie paliwa, z wykorzystaniem specjalistycznych maszyn testowych. Jest to standardowy i niezbędny etap regeneracji wtryskiwaczy przeprowadzanej w autoryzowanych serwisach....

Pokaż więcej
26. 01 stycznia 1970

Awaria systemu wtrysku - koszt naprawy

Całościowy koszt naprawy awarii wtryskiwaczy Common Rail zależny jest przede wszystkim od stopnia ich uszkodzenia, konkretnego modelu oraz producenta podzespołów. Tak więc dla przykładu, cena regeneracji wtryskiwaczy elektromagnetycznych w autoryzowanym serwisie rozpoczyna się od 190 złotych za sztukę. W razie poważniejszego uszkodzenia lub zapieczenia wtrysków koszty mogą wzrosnąć do kilkuset złotych. Oprócz tego warto wiedzieć, że wtryski Denso i Siemens z reguły są nieco droższe od wtrysków Delphi czy Bosch....

Pokaż więcej
26. 01 stycznia 1970

Odchylenie wartości wtryskiwacza CR

W gruncie rzeczy każde odchylenie wartości wtryskiwaczy może odbijać się na prawidłowym funkcjonowaniu układu paliwowego i silnika. Jazda z niesprawnymi wtryskami może w krótkim czasie skończyć się wystąpieniem kolejnych kosztownych awarii. Najważniejsze parametry wtryskiwaczy Common Rail, o których poprawność należy bezwzględnie zadbać, to dawkowanie paliwa, dawki przelewowe, ciśnienie otwarcia, szczelność, rezystancja oraz indukcyjność....

Pokaż więcej
26. 01 stycznia 1970

Paliwo nie dochodzi do wtrysków Common Rail

Powodów, przez które paliwo nie dochodzi do wtrysków może być kilka, a są to głównie brak paliwa w zbiorniku, awaria pompy, zapchany filtr paliwa czy też nieszczelne przewody paliwowe....

Pokaż więcej
26. 01 stycznia 1970

Jak samemu zregenerować wtryskiwacze

Trzeba postawić sprawę jasno, w przypadku usterki wtrysków nie może być mowy o przeprowadzeniu kompleksowej regeneracji wtryskiwaczy samemu w domowych warunkach. W celu wykonania skutecznej regeneracji konieczne jest posiadanie specjalistycznego sprzętu diagnostycznego, jak i odpowiednich maszyn czyszczących wyposażonych w detergenty posiadające specjalny skład chemiczny. Jeśli chodzi o regenerację domowym sposobem, to może ona sprowadzać się jedynie do czyszczenia wtrysków różnego rodzaju preparatami....

Pokaż więcej
26. 01 stycznia 1970

Gdzie regenerować wtryskiwacze

Wtryski powinno się regenerować tylko w sprawdzonych, autoryzowanych serwisach, które posiadają odpowiednie narzędzia oraz wieloletnie doświadczenie w naprawie wtryskiwaczy. W przypadku tak precyzyjnego elementu układu Common Rail, jakim są wtryskiwacze, nieumiejętne obchodzenie się z nimi może je trwale uszkodzić. Zgubny dla wtrysków może być już sam brak sterylnych warunków pracy podczas ich naprawy....

Pokaż więcej
26. 01 stycznia 1970

Co ile wymiana wtryskiwaczy

Na to, co ile powinno się wymieniać wtryskiwacze decydujący wpływ ma sposób eksploatacji pojazdu - jeśli o niego dbamy, wtryski mogą wytrzymać do 250 tysięcy kilometrów przebiegu. Najgorsze dla żywotności wtryskiwaczy Common Rail jest z kolei niskiej jakości paliwo i zanieczyszczenia, które w nim występują. Gromadzenie się osadu, jak i zacieranie precyzyjnych elementów wtryskiwaczy może znacznie nadwyrężyć wytrzymałość wtrysków....

Pokaż więcej
26. 01 stycznia 1970

Czy trzeba kodować wtryskiwacze

Po regeneracji lub wymianie wtryskiwaczy i zamontowaniu ich z powrotem do silnika trzeba je odpowiednio zakodować. Kodowanie wtryskiwaczy IMA pozwala precyzyjnie zsynchronizować pracę wtrysków, co jest niezbędne dla ich prawidłowego funkcjonowania. Sterownik silnika podejmuje na bieżąco decyzje o regulowaniu korekt paliwowych wtryskiwaczy. Jeśli nie będzie miał odpowiednich informacji, sterowanie procesem wtrysku będzie niewłaściwe....

Pokaż więcej
26. 01 stycznia 1970

Ile trwa regeneracja wtryskiwaczy

Jeśli chodzi o wtryskiwacze Common Rail, ich regeneracja w większości przypadków trwa 1-2 dni robocze. Składa się na nią gruntowne czyszczenie, wymiana zużytych elementów oraz regulacja podzespołów. W przypadku, gdy wtryski nie uległy jeszcze większemu uszkodzeniu, często wystarczy je tylko wyczyścić, aby przywrócić im pełną sprawność. Wtedy regeneracja wtryskiwaczy będzie zarówno szybsza, jak i tańsza....

Pokaż więcej
26. 01 stycznia 1970

Na czym polega regeneracja wtryskiwaczy

Regeneracja wtryskiwaczy składa się z kilku etapów - weryfikacji, czyszczenia, regulacji i testowania. Pozwala ona szybko i skutecznie przywrócić właściwe parametry podzespołów oraz ich wytrzymałość. Zazwyczaj kompletny proces regeneracji zajmuje zaledwie 1-2 dni robocze....

Pokaż więcej
26. 01 stycznia 1970

Czy trzeba wymieniać wszystkie pompowtryskiwacze

Doświadczeni mechanicy i znawcy samochodów wyposażonych w silnika diesla zgodnie przyznają, że w razie usterki pompowtrysków powinno się wymieniać wszystkie podzespoły naraz. Pompowtryskiwacze zwykle nie odmawiają posłuszeństwa bez konkretnej przyczyny. Dlatego też nawet w sytuacji, w której po weryfikacji okaże się, że nie działa tylko jeden pompowtrysk, pozostałe najprawdopodobniej wkrótce również ulegną uszkodzeniu....

Pokaż więcej
26. 01 stycznia 1970

Ile wytrzymuje pompa wysokiego ciśnienia

To, ile wytrzymuje pompa wysokiego ciśnienia zwykle określa się na 150-200 tysięcy kilometrów przebiegu. Żywotność pompy CR zależy jednak od wielu czynników, w tym przede wszystkim od sposobu sposobu eksploatacji pojazdu - jeśli o niego dbamy, pompa wtryskowa wytrzyma długo. Najbardziej niszczący wpływ na trwałość pompy wtryskowej ma zaś niskiej jakości paliwo, które prowadzi do zacierania się elementów pompy i jej przyśpieszonego zużycia....

Pokaż więcej
26. 01 stycznia 1970

Ile kosztuje regeneracja pompy wtryskowej

Na to, ile kosztuje regeneracja pompy wtryskowej największy wpływ ma zakres jej uszkodzenia, ale jej cena rozpoczyna się od około 350 złotych. W każdym razie decydując się na naprawę pompy wysokiego ciśnienia można liczyć nawet na kilkukrotne oszczędności w porównaniu do zakupu fabrycznie nowych podzespołów, których cena może sięgać nawet kilku tysięcy złotych....

Pokaż więcej
26. 01 stycznia 1970

Czyszczenie pompy wysokiego ciśnienia

W przypadku zabrudzenia i uszkodzenia pompy niezbędne będzie przeprowadzenie czyszczenia pompy wysokiego ciśnienia. W tym celu wykorzystuje się zaawansowane maszyny oraz specjalistyczną technologię czyszczenia termo-chemicznego z zastosowaniem ultradźwięków. Pozwala to usunąć wszelkie zanieczyszczenia będące odpowiedzialne za nieprawidłową pracę pompy....

Pokaż więcej
26. 01 stycznia 1970

Ile kosztuje regeneracja pompowtrysków

Na to, ile kosztuje regeneracja pompowtrysków, wpływ ma przede wszystkim stopień uszkodzenia podzespołów. Jeśli są one jeszcze w dobrym stanie, często wystarczy je tylko wyczyścić, co kosztuje około 100 złotych. Gdy oprócz tego w grę wchodzi także wymiana zużytych elementów, testowanie i regulacja, cena regeneracji pompowtrysków może wzrosnąć do kilkuset złotych....

Pokaż więcej
26. 01 stycznia 1970

Żywotność pompowtryskiwaczy

Przeważnie żywotność pompowtryskiwaczy określa się na 150 tysięcy kilometrów przebiegu, a w niektórych przypadkach może to być 200 lub 250 tysięcy kilometrów. Ma to związek ze sposobem eksploatacji pojazdu - im bardziej o niego dbamy, tym pompowtryski wytrzymają dłużej. Najbardziej zgubny wpływ na wytrzymałość pompowtryskiwaczy ma zaś kiepskie paliwo....

Pokaż więcej
26. 01 stycznia 1970

Rozszczelniony wtryskiwacz

Do rozszczelnienia wtryskiwaczy dochodzi często w wyniku zanieczyszczenia wtryskiwaczy nagarem oraz osiadaniem się korozji. Uniemożliwia to prawidłową pracę podzespołów i może oznaczać jedynie początek problemów. Takie wtryski trzeba poddać regeneracji bądź wymienić na inne. Przed wymianą wtrysku po usterce konieczne jest także oczyszczenie i uszczelnienie gniazda wtryskiwacza z zastosowaniem odpowiednich urządzeń i zestawów do czyszczenia gniazd wtryskiwaczy....

Pokaż więcej
26. 01 stycznia 1970

Jak dbać o wtryskiwacze w Dieslu?

Dbanie o wtryskiwacze w Dieslu zazwyczaj bardzo się opłaca, ponieważ pozwala uniknąć awarii lub znacznie opóźnić jej wystąpienie. Dbałość o wtryski polega na regularnej wymianie filtrów oraz oleju silnikowego, tankowaniu wysokiej jakości paliwa, nie dopuszczając do jazdy na rezerwie, na przeprowadzaniu systematycznych przeglądów pojazdu. W niektórych modelach dobre dla kondycji wtryskiwaczy może okazać się również stosowanie preparatów do czyszczenia wtryskiwaczy Diesla Common Rail, a praktyczną wskazówką, którą każdy kierowca powinien zapamiętać, jest szybkie reagowanie już na pierwsze objawy usterki tych elementów układu wtryskowego....

Pokaż więcej
26. 01 stycznia 1970

Common Rail zimą

Układ Common Rail zimą może być narażony na liczne sytuacje zaburzające jego pracę. Stosowanie paliwa podczas silnych mrozów może w dalszej perspektywie powodować blokowanie filtrów, a to z kolei przyczynia się do awarii wtryskiwaczy CR....

Pokaż więcej
26. 01 stycznia 1970

Głośna praca pompy wysokiego ciśnienia

Jednym z charakterystycznych objawów uszkodzonej pompy diesel jest głośna praca pompy wysokiego ciśnienia. Oprócz tego typowymi oznakami awarii pompy CR są kłopoty z rozruchem lub zupełny brak możliwości odpalenia pojazdu, brak mocy i spadek osiągów, nierównomierna praca silnika, falujące obroty czy też nadmierna emisja spalin i czarny dym z rury wydechowej....

Pokaż więcej
26. 01 stycznia 1970

Z jakich obwodów składa się układ CR?

Układ Common Rail w Dieslu składa się z obwodu niskiego ciśnienia oraz obwodu wysokiego ciśnienia. Elementy, z których zbudowane są te poszczególne moduły, różnią się między sobą ze względu na modele oraz generacje, jednak jesteśmy w stanie w sposób poglądowy je wymienić....

Pokaż więcej
26. 01 stycznia 1970

Wtryski – regeneracja czy używane

Zarówno oddanie własnych wtryskiwaczy na regenerację, jak i zakup wtrysków po regeneracji jest sprawdzonym i skutecznym sposobem pozbycia się usterki. Pozwala ona w krótkim czasie przywrócić pełną sprawność i wytrzymałość podzespołów. Zdecydowanie najgorszą możliwą opcją w przypadku awarii wtrysku, oprócz zignorowania problemu, jest zakup używanych podzespołów z niewiadomego źródła. ...

Pokaż więcej
26. 01 stycznia 1970

Demontaż wtryskiwaczy

Demontaż wtryskiwaczy Common Rail jest koniecznością w przypadku, gdy ulegną one poważnemu uszkodzeniu. W tym celu mogą pomóc różnego rodzaju preparaty lub przyrządy do wyciągania wtrysków. Warto jednak pamiętać, że jeśli doszło do zapieczenia wtryskiwaczy w gnieździe, konieczne będzie zastosowanie specjalistycznych urządzeń....

Pokaż więcej
26. 01 stycznia 1970

Wtryski Common Rail - objawy

Objawy wskazujące na problemy z wtryskiwaczami Common Rail to głównie: wydłużony, a upływem czasu skrajnie utrudniony rozruch silnika, pogorszenie kultury pracy jednostki napędowej, odczuwalne szarpanie i przerywana praca silnika, falowanie obrotami i spadki mocy. Oprócz tego każdy kierowca Diesla z uszkodzonymi wtryskami CR zauważy aktywowaną kontrolkę świec żarowych lub check engine, a także zadymienie wydobywające się z wydechu podczas pracy silnika na biegu jałowym lub przy przyspieszaniu. Ciekawym objawem jest możliwe zwiększanie się poziomu oleju silnikowego oraz równoczesny zwiększony pobór paliwa. ...

Pokaż więcej
26. 01 stycznia 1970

Żywotność wtryskiwaczy CR

To, ile wytrzymują wtryskiwacze Common Rail zależy w dużej mierze od konkretnego producenta, ale przy właściwej eksploatacji zwykle jest to od 200 do 250 tysięcy kilometrów przebiegu. Z reguły mechanicy przyznają, że najmniej trwałe są wtryskiwacze Delphi, z kolei wtryski Bosch, Siemens czy Denso są już dużo bardziej wytrzymałe. Mimo to żywotność wtrysków może zostać zdecydowanie skrócona między innymi poprzez tankowanie niskiej jakości paliwa....

Pokaż więcej
26. 01 stycznia 1970

Sprawdzanie wtryskiwaczy diesel

Parametry, które bada się podczas sprawdzania wtryskiwaczy diesla, to dawkowanie paliwa, dawki przelewowe, ciśnienie otwarcia, szczelność, rezystancja i indukcyjność. W tym celu wykorzystuje się nowoczesne, specjalistyczne maszyny testowe, jak chociażby DCI 700. Oprócz tego ważna jest także ocena wzrokowa wtryskiwaczy pod mikroskopem cyfrowym, dzięki której ustala się ogólny stopień uszkodzenia podzespołów....

Pokaż więcej
26. 01 stycznia 1970

Wtryskiwacze piezoelektryczne – cena

Cena wtryskiwaczy piezoelektrycznych jest zdecydowanie wyższa od ich elektromagnetycznych odpowiedników i może mieścić się w przedziale od 1000 do nawet 2000 złotych za sztukę. Ma to związek z tym, że wtryskiwacze piezo, jako wtryski nowej generacji, są dużo bardziej wydajne i zapewniają zdecydowanie lepsze osiągi i kulturę pracy silnika. ...

Pokaż więcej
26. 01 stycznia 1970

Zablokowany wtryskiwacz Delphi

Do zablokowania wtryskiwaczy Delphi dochodzi zazwyczaj w wyniku nagromadzenia się szkodliwych zanieczyszczeń (nagaru) lub też metalowych opiłków. Sprawdzonym sposobem na to, jak odwiesić wtryskiwacz, jest poddanie go gruntownemu czyszczeniu termo-chemicznemu oraz wymiana jego zużytych elementów. Dzięki takiemu procesowi regeneracji wtryskiwacze szybko odzyskują pełną sprawność, a co więcej, standardowo objęte są także dwuletnim okresem gwarancji....

Pokaż więcej
26. 01 stycznia 1970

Wymiana wtryskiwaczy – jeden czy wszystkie

W przypadku awarii wtrysku zdecydowanie zaleca się wymieniać wszystkie wtryskiwacze naraz. Wtryski CR są ze sobą połączone wspólną szyną, aby zapewnić najbardziej równomierną pracę silnika. Sprawia to jednak, że gdy choć jeden z nich ulegnie uszkodzeniu, wpływa to bardzo negatywnie na funkcjonowanie i żywotność pozostałych wtryskiwaczy i może prowadzić do występowania kolejnych kosztownych usterek....

Pokaż więcej
26. 01 stycznia 1970

Kiedy czyścić wtryskiwacze

Wtryskiwacze Common Rail powinniśmy poddać gruntownemu czyszczeniu jak tylko zauważymy pierwsze objawy ich usterki. Są to między innymi: nierówna praca silnika (także na biegu jałowym), trudności z odpalaniem, wyraźny spadek mocy, podwyższone zużycie paliwa, nadmierna emisja spalin czy też charakterystyczne stukanie wtryskiwaczy....

Pokaż więcej
26. 01 stycznia 1970

Ciśnienie wtrysku Common Rail

Odpowiedni poziom ciśnienia wtrysku Common Rail jest niezbędny dla prawidłowego funkcjonowania układu paliwowego i silnika. Gdy z jakiegoś powodu ta wartość odbiega od normy, a w układzie panuje na przykład za niskie ciśnienie Common Rail na wolnych obrotach, może to powodować trudności z rozruchem, a nawet zupełnie unieruchomić pojazd. Jakie są więc najczęstsze przyczyny występowania tego zjawiska?...

Pokaż więcej
26. 01 stycznia 1970

Test wtryskiwaczy Common Rail

Podczas testowania wtryskiwaczy Common Rail w autoryzowanym serwisie sprawdza się ich parametry paliwowe oraz elektryczne. Sprawdzane wartości paliwowe to między innymi dawkowanie przelewowe, rozpylanie, szczelność oraz wycieki zewnętrzne. Z kolei standardowe badanie parametrów elektrycznych wtryskiwaczy polega na pomiarze ich rezystancji i indukcyjności cewki, sygnałów napięciowych i prądowych cewki oraz sygnału napięcia czujnika wysokiego ciśnienia....

Pokaż więcej
26. 01 stycznia 1970

Nieszczelna pompa wtryskowa - objawy

Objawy uszkodzonej, nieszczelnej pompy wtryskowej Common Rail to między innymi zwiększone wydzielanie spalin i czarny dym z rury wydechowej, nierównomierna, głośna praca silnika, wycieki paliwa, zauważalny spadek osiągów czy też utrudnione odpalanie, a w niektórych przypadkach nawet zupełny brak możliwości uruchomienia pojazdu....

Pokaż więcej
26. 01 stycznia 1970

Ile kosztuje regeneracja wtryskiwaczy

Koszt regeneracji wtryskiwaczy zależy w dużej mierze od stopnia ich uszkodzenia, konkretnego modelu wtrysku czy producenta, ale ceny rozpoczynają się już od około 190 złotych. Obejmuje ona gruntowne czyszczenie termo-chemiczne, wymianę zużytych elementów oraz precyzyjne wysterowanie parametrów wtrysku na specjalistycznych maszynach....

Pokaż więcej
26. 01 stycznia 1970

Uszkodzone pompowtryski - objawy

Typowe objawy uszkodzonych pompowtryskiwaczy, to między innymi: trudności z odpalaniem (zarówno na zimnym, jak i rozgrzanym silniku), gaśnięcie silnika na niskich obrotach, nierównomierna praca jednostki napędowej, zwiększona ilość czarnych spalin z rury wydechowej, gaśnięcie silnika bez wyraźnej przyczyny czy nawet zupełny brak możliwości uruchomienia pojazdu. Jest więc ich całkiem sporo, a ich skutki mogą okazać się bardzo kosztowne....

Pokaż więcej
26. 01 stycznia 1970

Jak sprawdzić jakie mam wtryski

Najprostszym sposobem na sprawdzenie, jakie wtryski znajdują się w naszym silniku jest sczytanie numerów, które znajdują się na zewnętrznej stronie podzespołów (na cewce lub korpusie wtrysku). Do identyfikacji modelu wtryskiwacza najlepiej posłuży numer jego producenta, to znaczy Bosch, Delphi, Siemens lub Denso. Oznaczenia wtryskiwaczy Bosch znajdują się z reguły na cewce i zaczynają się od „0 445 ...” oraz „0 986 ...”. Z kolei numery wtryskiwaczy Delphi zaczynają się między innymi od „EJBR...”, „EJDR...” czy też „EMBR...”....

Pokaż więcej
26. 01 stycznia 1970

Naprawa wtryskiwaczy

Naprawa wtryskiwaczy, zwana inaczej regeneracją, jest procesem, podczas którego przywraca się pełną sprawność uszkodzonych podzespołów. Polega ona na starannym wyczyszczeniu zabrudzonych wtryskiwaczy, wymianie ich zużytych elementów, jak i precyzyjnej regulacji parametrów. Jeśli chodzi o regenerację wtryskiwaczy Bosch, cena tej naprawy zaczyna się od około 190 zł - jest więc ona dużo korzystniejsza od zakupu nowych podzespołów. ...

Pokaż więcej
26. 01 stycznia 1970

Rodzaje wtryskiwaczy Common Rail

Istnieją dwa główne rodzaje wtryskiwaczy diesla - wtryski elektromagnetyczne oraz piezoelektryczne. Obydwa te rodzaje mają swoje wady i zalety. Najważniejsi producenci wtryskiwaczy CR, którzy zdominowali obecnie rynek, to Bosch, Delphi, Siemens VDO i Denso....

Pokaż więcej
26. 01 stycznia 1970

Jak wyciągnąć zapieczony wtryskiwacz

W przypadku mocnego zapieczenia się wtryskiwaczy konieczne jest zastosowanie specjalistycznego przyrządu do wyciągania wtryskiwaczy. Tego rodzaju urządzenie, jakim jest prasa hydrauliczna, pozwala osiągnąć siłę ciągu sięgającą nawet 20 ton, dzięki czemu możliwe jest wyciągnięcie nawet najbardziej opornego podzespołu....

Pokaż więcej
26. 01 stycznia 1970

Wymiana pompowtryskiwaczy

W przypadku wymiany pompowtryskiwaczy istnieją dwie główne opcje - wymiana na nowe lub na zregenerowane w specjalistycznej pracowni. Wymiana pompowtrysków jest koniecznością w sytuacji, gdy podzespoły uległy tak poważnemu uszkodzeniu, że nie można ich w żaden sposób naprawić. ...

Pokaż więcej
26. 01 stycznia 1970

Zawieszony wtryskiwacz - objawy

Typowe objawy zawieszonego wtryskiwacza to między innymi trudności z rozruchem, słabe osiągi, nadmierna emisja spalin, zwiększone zużycie paliwa, nierównomierne przyśpieszanie i szarpanie obrotów, paląca się kontrolka check engine czy też charakterystyczne stukanie wtryskiwaczy....

Pokaż więcej
26. 01 stycznia 1970

Regulacja wtrysków diesel - cena

Cena regulacji wtryskiwaczy diesla jest wliczona w usługę regeneracji, która rozpoczyna się od około 300 zł. Parametry wtryskiwaczy Common Rail, które standardowo poddaje się regulacji, to dawkowanie paliwa, rozpylanie, rezystancja, ciśnienie i czas otwarcia oraz szczelność wtrysku. Oprócz samego wyregulowania parametrów wtryskiwaczy, podczas regeneracji wtrysków poddaje się je także gruntownemu czyszczeniu oraz wymienia się wszystkie zużyte elementy. ...

Pokaż więcej
26. 01 stycznia 1970

Czy można jeździć z uszkodzonym wtryskiem

Odpowiedź na pytanie czy i jak długo można jeździć z uszkodzonym wtryskiem jest jednoznaczna - zdecydowanie nie zaleca się odkładać tego typu awarii na później. Uszkodzone, zabrudzone lub lejące wtryski mogą nieść ze sobą bardzo nieprzyjemne skutki i będą odbijały się na komforcie jazdy. ...

Pokaż więcej
26. 01 stycznia 1970

Jakie są prawidłowe korekcje wtryskiwaczy

W praktyce prawidłowe korekcje wtryskiwaczy Common Rail to takie, które mieszczą się w granicach określonych przez producenta. Różnią się one więc w zależności od modelu silnika, generacji czy modelu wtryskiwacza i nie istnieją wartości uniwersalne dla każdego wtrysku. Jeśli zaś chodzi o to, jak czytać korekty wtryskiwaczy, sprawa przedstawia się prosto. Zarówno minusowa korekta wtrysku, jak i korekta wtrysku na plus wskazują na uszkodzenie podzespołów....

Pokaż więcej
26. 01 stycznia 1970

Sposób na lejące wtryski

Bez wątpienia najlepszym sposobem na lejące wtryski jest oddanie ich na regenerację do sprawdzonego serwisu. Ta naprawa pozwala w krótkim czasie pozbyć się głównych przyczyn problemów, jaką są różnego rodzaju zanieczyszczenia nagromadzone na częściach wtrysków bądź też wyeksploatowane części podzespołu....

Pokaż więcej
26. 01 stycznia 1970

Diagnostyka wtryskiwaczy Common Rail

Wstępna diagnostyka wtryskiwaczy Common Rail jest przeprowadzana jeszcze przed demontażem wtrysków, czyli mówiąc wprost, na samochodzie. W ramach tak rozumianej diagnostyki sprawdza się błędy w komputerze pojazdu, następnie weryfikowane są korekty wtryskiwaczy pracujących na rozgrzanym silniku, a także sprawdzane są parametry takie jak ciśnienie na listwie oraz temperatura paliwa. ...

Pokaż więcej
26. 01 stycznia 1970

Co to jest kalibracja wtryskiwaczy?

Kalibracja wtryskiwaczy to inaczej ich kodowanie. Wtryski w ramach regeneracji są kodowane z zastosowaniem urządzenia testującego (generator kodów IMA), a po zamontowaniu wtryskiwaczy w pojeździe proces kodowania zachodzi w sterowniku silnika automatycznie....

Pokaż więcej
26. 01 stycznia 1970

Czy warto regenerować wtryski?

Kwestia tego, czy warto regenerować wtryski, interesuje wielu kierowców Diesli Common Rail. Z całkowitym przekonaniem odpowiadamy, że warto regenerować wtryskiwacze w sprawdzonych, rzetelnych serwisach, ponieważ właściwie przeprowadzona regeneracja przywraca im żywotność oraz fabryczne parametry....

Pokaż więcej
26. 01 stycznia 1970

Czy uszkodzony wtrysk stuka?

Jako posiadacz Diesla zastanawiasz się, czy uszkodzony wtrysk stuka? W rzeczy samej stukające wtryski to jeden z objawów awarii w układzie Common Rail. Z uwagi na ten fakt, w chwili, gdy usłyszysz metaliczny odgłos klepania spod maski, powinieneś rozważyć sprawdzenie wtryskiwaczy. W międzyczasie warto zaobserwować pracę pojazdu, ponieważ zazwyczaj towarzyszące stukaniu objawy zabrudzonych wtryskiwaczy to także duże zadymienie z wydechu, nieharmonijna praca silnika czy zwiększony pobór paliwa. W kolejnych częściach artykułu opiszemy pozostałe symptomy, które mogą wskazywać na występowanie problemów w obrębie systemu Common Rail....

Pokaż więcej
26. 01 stycznia 1970

Ile kosztują wtryski do Diesla?

Popsuły Ci się wtryskiwacze w samochodzie i właśnie zastanawiasz się, ile kosztują wtryski do Diesla? Wtryskiwacze kupisz już za około 300 zł (jest to aktualnie występująca na rynku cena), jednakże ich ostateczny koszt zależy od wielu kryteriów. Wszystkie oferty cenowe dotyczące wtryskiwaczy Common Rail znajdziesz w naszym sklepie internetowym z częściami do samochodów wszystkich marek....

Pokaż więcej
26. 01 stycznia 1970

Awaria wtrysków

Poważnym problemem dla użytkowników współczesnych Diesli z układem Common Rail jest awaria wtrysków. Wielu kierowców wciąż uważa, że tego typu usterka wiąże się z dużymi kosztami i długim czasem naprawy, jednakże na szczęście jest to mit, który w naszym serwisie z powodzeniem obalamy. ...

Pokaż więcej
26. 01 stycznia 1970

Jak wyczyścić wtryski w Dieslu?

Zabrudzone wtryski to dla wielu kierowców punkt wyjściowy poszukiwania odpowiedzi na pytanie o to, jak wyczyścić wtryski w Dieslu. Ile odpowiedzi, tyle metod, ponieważ nasza praktyka zawodowa wskazuje, że pomysłowość kierowców w zakresie czyszczenia wtryskiwaczy jest wręcz zaskakująca. ...

Pokaż więcej
26. 01 stycznia 1970

Odchylenia wartości wtryskiwaczy Common Rail

Co dla kierowcy w praktyce oznaczają odchylenia wartości wtryskiwaczy Common Rail? Niestety to zazwyczaj za ich sprawą mamy do czynienia z objawami awarii wtrysków, ponieważ wtryskiwacze z odchyleniami parametrów dawkują paliwo w inny sposób, niż zostało to określone przez producenta. ...

Pokaż więcej
26. 01 stycznia 1970

Co się psuje we wtryskiwaczu?

We wtryskiwaczach Common Rail uszkodzeniu może ulec wiele elementów. Części wtryskiwacza, które mogą ulec awarii, to: uszczelniacze, iglica, obudowa, gniazda, rozpylacz, elektromagnes oraz stos piezo. Szczegóły dotyczące usterek wymienionych podzespołów wtryskiwacza opiszemy w kolejnych częściach tego artykułu. ...

Pokaż więcej
26. 01 stycznia 1970

Wtryskiwacze czy pompowtryskiwacze?

Kwestia tego, czy w Twoim samochodzie pracują wtryskiwacze, czy pompowtryskiwacze, to zasadnicze pytanie dotyczące układu wtryskowego. Nieco inna wątpliwość, którą należy rozstrzygnąć, wiąże się z rodzajem podzespołów pracujących w zakupionym przez Ciebie samochodzie z rynku wtórnego. Warto orientować się, czy za dostarczanie paliwa odpowiadają pompowtryski, czy wtryski Common Rail, ponieważ w przypadku ich awarii można podejmować odpowiednie działania....

Pokaż więcej
26. 01 stycznia 1970

Wtryskiwacze na wymianę

Bardzo często spotykaną opcją zakupu wtrysków Common Rail są wtryskiwacze na wymianę. W związku z tym zazwyczaj spotykamy się z pytaniami dotyczącymi tego, na czym polega taki zakup oraz - oczywiście - ile kosztuje wymiana wtryskiwaczy w Dieslu. Zakup wtrysków CR na wymianę w praktyce oznacza, że po otrzymaniu nowych wtryskiwaczy oddajesz swoje. Dzięki temu wynosząca zazwyczaj kilkaset złotych cena wtrysku zostaje pomniejszona o wartość podzespołu wymontowanego z Twojego samochodu. Jeżeli decydujesz się na wtryski regenerowane w naszym autoryzowanym serwisie, wymiana wtryskiwaczy Common Rail okazuje się naprawdę korzystna cenowo....

Pokaż więcej
26. 01 stycznia 1970

Ile wytrzymują wtryskiwacze Common Rail?

Zagadnienie dotyczące tego, ile wytrzymują wtryskiwacze Common Rail, jest szczególnie ważna dle Klientów naszego sklepu internetowego z częściami samochodowymi, ponieważ właśnie wtedy, gdy wtryski przestają prawidłowo spełniać swoje funkcje, należy poddać je regeneracji lub wymianie. Obie te opcje są u nas dostępne, wszystko zależy więc od Twoich preferencji, a także możliwości finansowych. Wytrzymałość wtrysków w eksploatowanym odpowiednio samochodzie ocenia się na około 150-200 tysięcy kilometrów, jednakże tego przedziału nie należy traktować jako pewnika w odniesieniu do wszystkich układów wtryskowych Common Rail montowanych we współczesnych Dieslach....

Pokaż więcej
26. 01 stycznia 1970

Sklep z wtryskiwaczami

Internetowy sklep z wtryskiwaczami to miejsce, do którego prędzej czy później trafia większość kierowców Diesli. Dzieje się tak, ponieważ wtryski Common Rail to urządzenia, które mogą dość szybko ulec awarii wskutek nieodpowiedniej eksploatacji samochodu. Warto podkreślić, że w naszym sklepie z podzespołami oferujemy Ci nie tylko wtryskiwacze CR wszystkich producentów, ale także pompowtryski, pompy wtryskowe, turbosprężarki i filtry cząstek stałych. Dzięki temu, że jesteśmy autoryzowanym serwisem regeneracji, możesz kupić w naszym sklepie części zarówno nowe, jak i regenerowane na dwuletniej gwarancji....

Pokaż więcej
26. 01 stycznia 1970

Common Rail - Koszty naprawy

W zależności od tego, który element układu Common Rail ulegnie awarii, koszty naprawy mogą okazać się naprawdę zróżnicowane. Jeżeli mamy do regeneracji wtryski, w najbardziej ekonomicznej wersji cenowej zapłacimy już od około 300 złotych za sztukę, natomiast koszt całościowy często zależy od tego, ile jest wtryskiwaczy w silniku Diesla. Wtryskiwacze fabrycznie nowe będą kosztować już nieco więcej, gdyż koszt zakupu kompletu należy już liczyć nie w setkach, a w tysiącach. Podobnie jest z pompą wtryskową CR, ponieważ w zdecydowanej większości przypadków regeneracja okaże się korzystniejsza cenowo od wymiany pompy na nowy podzespół....

Pokaż więcej
26. 01 stycznia 1970

Wtryskiwacze - Komplet - Gdzie kupić?

Wymiana wtryskiwaczy w Dieslu z Common Rail często wiąże się z koniecznością zakupu całego kompletu, dlatego też kierowcy często poszukują miejsc, gdzie od razu taki komplet wtrysków można zakupić. Co więcej, bardzo istotne jest, aby zestaw wtrysków pochodził ze sprawdzonego źródła oraz był w pełni sprawny, dlatego też podpowiadamy, aby wtryskiwacze kupić w sklepie internetowym Świat Diesla. Wybierz, jakie wtryskiwacze będą spełniać Twoje oczekiwania - oferujemy zarówno wtryski Common Rail fabrycznie nowe, jak i wtryskiwacze regenerowane zgodnie z najwyższymi standardami w autoryzowanej pracowni Bosch....

Pokaż więcej
26. 01 stycznia 1970

Diesel - Pompowtryskiwacze

Chociaż pompowtrysków nie montuje się w nowych Dieslach, zainteresowanie pompowtryskiwaczami nie słabnie mimo upływających lat. Z tego właśnie powodu pompowtryski do wszystkich marek samochodów, które były w nie fabrycznie wyposażone, są dostępne w naszym sklepie internetowym z podzespołami....

Pokaż więcej
26. 01 stycznia 1970

Pompowtryski - gdzie kupić?

Jeżeli posiadasz samochód, w którym popsuły się pompowtryski, gdzie je kupić, to pewnie pierwsze pytanie, które przyjdzie Ci do głowy. Pompowtryskiwacze charakterystyczne dla nieco starszych silników Diesla możesz kupić w korzystnych cenach w naszym sklepie internetowym Świat Diesla, a w tym artykule zebraliśmy najważniejsze informacje na temat tych elementów układu zasilania paliwem....

Pokaż więcej
26. 01 stycznia 1970

Jakie wtryskiwacze kupić?

Jeżeli doszło do awarii układu Common Rail i nie wiesz, jakie wtryskiwacze kupić, w tym artykule spieszymy z odpowiedziami na wszystkie Twoje pytania. Główną zasadą jest to, by kupić wtryskiwacze, które pasują do Twojego modelu samochodu, co zawsze jest ściśle określone przez producenta auta. Oprócz tego wśród wymaganych cech kupowanych wtryskiwaczy warto wymienić ich stuprocentową sprawność, długi okres gwarancyjny oraz pochodzenie z pewnego źródła. Te wszystkie istotne dla kierowców Diesli cechy spełniają wtryskiwacze Common Rail dostępne w naszym sklepie internetowym....

Pokaż więcej
26. 01 stycznia 1970

Sprzedaż wtryskiwaczy

Sprzedaż wtryskiwaczy Common Rail zarówno nowych, jak i po regeneracji, to obok sprzedaży innych podzespołów samochodowych oraz regeneracji wtrysków, główny obszar działalności sklepu Świat Diesla. Chcesz wiedzieć, ile kosztują nowe wtryskiwacze, a ile trzeba zapłacić za regenerowane? Interesuje Cię, w jaki sposób przeprowadzamy regenerację wtrysków Common Rail? W tym artykule objaśniamy, jak z wtryskiwaczami postępuje się według rygorystycznych wskazówek producentów w autoryzowanym serwisie!...

Pokaż więcej
26. 01 stycznia 1970

Wtryski na gwarancji w Dieslu

Jeżeli elementy układu Common Rail w Twoim samochodzie przestają pracować właściwie, najlepiej byłoby zakupić wtryski na gwarancji w Dieslu. Zarówno nowe, jak i zregenerowane wtryskiwacze zakupione w naszym sklepie internetowym mają gwarancję na 2 lata, i to bez limitu przejechanych kilometrów. Dlaczego jest to tak istotne w kontekście wtryskiwaczy Common Rail? Zazwyczaj koszt wymiany wtryskiwaczy nie należy do najniższych, warto więc kupić je ze sprawdzonego źródła. Argumentem przemawiającym za tym, że wtryskiwacze będą działać w stu procentach prawidłowo, a w przypadku usterek czy awarii kierowca uzyska pomoc, jest właśnie gwarancja. Podzespoły, na które sprzedający udzielają jedynie kilkunastodniowej gwarancji rozruchowej, często psują się tuż po zakończeniu...

Pokaż więcej
26. 01 stycznia 1970

Jak kupić wtryskiwacze? - Diesel

W Twoim samochodzie zdiagnozowano awarię układu Common Rail i zastanawiasz się, jak kupić wtryskiwacze Diesla, żeby były one w 100% sprawne i niezawodne? W naszym internetowym oraz stacjonarnym sklepie z częściami samochodowymi możesz kupić wtryskiwacze przez Internet lub kontaktując się z nami telefonicznie. Aby dokonać zakupu wtrysków do Diesla, wystarczy wybrać właściwy wtryskiwacz, dodać go do koszyka, wybrać formę dostawy oraz dokonać w pełni bezpiecznej płatności. Jeżeli nie wiesz, jak dobrać wtryski pasujące do Twojego samochodu, skontaktuj się telefonicznie z naszymi doradcami Klienta, którzy bez problemu ustalą, jakiego rodzaju wtryski pracują w układzie CR Twojego pojazdu....

Pokaż więcej
26. 01 stycznia 1970

Gdzie kupić nowe wtryski?

Nad kwestią dotyczącą tego, gdzie kupić nowe wtryski, zastanawiają się najczęściej ci kierowcy, których wtryskiwacze uległy usterce. Nowe wtryskiwacze Common Rail warto kupować w sprawdzonych sklepach stacjonarnych bądź internetowych, jakim jest właśnie Świat Diesla. Tylko wówczas możesz mieć pewność, że zakupiłeś nowe, oryginalne części, które można bezproblemowo zamontować w samochodzie i użytkować....

Pokaż więcej
26. 01 stycznia 1970

Wtryskiwacze Bosch

W naszym sklepie internetowym znakomitą popularnością cieszą się wtryskiwacze Bosch, więc to właśnie o nich postanowiliśmy utworzyć pierwszy, dość obszerny wpis o wtryskach i innych podzespołach samochodowych znajdujących się w naszej ofercie. ...

Pokaż więcej
26. 01 stycznia 1970

Objawy uszkodzonych wtrysków - Poznaj najczęstsze symptomy awarii wtryskiwaczy

Kiedy mamy do czynienia z dysfunkcją wtryskiwaczy, możemy zaobserwować w tym czasie kilka dość charakterystycznych objawów, które towarzyszą tego rodzaju usterce....

Pokaż więcej
26. 01 stycznia 1970

Na co wskazuje głośna praca wtryskiwaczy?

Objawy, które w układzie wtryskowym Common Rail są sygnalizowane głośną pracą wtryskiwaczy paliwa. Sprawdź, co może oznaczać stukanie, klepanie czy klekotanie wtryskiwacza w Dieslu....

Pokaż więcej
26. 01 stycznia 1970

Co to są pompowtryski?

Jeśli zastanawiasz się, czym są pompowtryski i do czego służą w silniku Diesla, zapraszamy do lektury naszego artykułu....

Pokaż więcej
26. 01 stycznia 1970

Typowe usterki układu Common Rail

Awarie układu Common Rail to popularny problem miłośników Diesli z CR. Podpowiadamy, jak unikać przedwczesnego występowania typowych usterek oraz gdzie się kierować, gdy już wystąpią...

Pokaż więcej
26. 01 stycznia 1970

Zapchany katalizator

Co wpływa na żywotność katalizatora w samochodzie z wysokoprężną jednostką napędową i co zrobić, jesli zdiagnozowanym problemem okaże się zapchany katalizator? Sprawdź, jak szybko można przeprowadzić regenerację katalizatora w specjalistycznej pracowni...

Pokaż więcej
26. 01 stycznia 1970

Turbosprężarka na wymianę

Sprzedaż turbosprężarek na wymianę. Turbosprężarki najwyższej jakości z gwarancją na 2 lata bez limitu przejechanych kilometrów...

Pokaż więcej
26. 01 stycznia 1970

Pompa Common Rail – kiedy należy ją regenerować?

Awaria pompy wtryskowej Common Rail zazwyczaj jest związana z uszkodzeniami całego układu paliwowego. Kiedy należy poddać sprawdzeniu oraz regeneracji pompę CR? Dowiesz się tego z naszego artykułu....

Pokaż więcej
26. 01 stycznia 1970

Regeneracja wtryskiwaczy Siemens Common Rail

Regeneracja wtryskiwaczy Siemens Common Rail - metody regeneracji wtrysków Siemens/Continental VDO...

Pokaż więcej
26. 01 stycznia 1970

Pod lupą: Wtryskiwacze Denso – czy można je regenerować?

Regeneracja wtryskiwaczy Denso jest usługą dostępną w naszym serwisie. Przekonaj się, że wtryski Denso można regenerować w niskiej cenie!...

Pokaż więcej
26. 01 stycznia 1970

Regeneracja turbosprężarek

Jak powinna wyglądać regeneracja turbosprężarki samochodowej w autoryzowanym serwisie? Zdradzamy tajniki skutecznej regeneracji turbo oraz wskazujemy, jakie objawy uszkodzonej turbiny powinny Cię zaniepokoić....

Pokaż więcej
26. 01 stycznia 1970

Regeneracja wtryskiwaczy Common Rail Delphi

Możliwości regeneracji wtryskiwaczy Delphi w układzie Common Rail - dowiedz się, jak sprawdzić wtryskiwacze Delphi oraz czy regeneracja wtryskiwaczy się opłaca...

Pokaż więcej
26. 01 stycznia 1970

Regeneracja wtryskiwaczy Common Rail Bosch

Metody regeneracji wtryskiwaczy Common Rail Bosch po tym, jak wystąpią typowe objawy uszkodzonego wtryskiwacza w silniku Diesla...

Pokaż więcej
26. 01 stycznia 1970

Jak sprawdzić wtryskiwacze Common Rail? | Czy test przelewowy to już regeneracja?

Wtryskiwacze Common Rail to jeden z najważniejszych elementów nowoczesnych silników diesla, które pracują pod maskami naszych samochodów. Jest więc bardzo istotne aby zachować je w odpowiedniej kondycji, na przykład poprzez regenerację. Czy test przelewowy to regeneracja? Czy można regenerować wtryskiwacze? Jak odbywa się sprawdzanie wtryskiwaczy w autoryzowanej pracowni?...

Pokaż więcej
26. 01 stycznia 1970

Wtryskiwacze elektromagnetyczne i piezoelektryczne - różnice w rozwiązaniach i osiągach

Wtryskiwacze piezoeletryczne to nowa generacja wtryskiwaczy Common Rail zapewniających stały dopływ oleju napędowego dieslom na całym świecie. Dzięki nowoczesnym technologiom i wykorzystanym we wtryskiwaczach piezoeletrycznych rozwiązaniom, przewyższają one inne rozwiązania pod każdym względem, a ich cena jest niewiele większa niż wtryskiwaczy elektromagnetycznych. Jednak nawet doskonałe wtryskiwacze piezoelektryczne zużywają się i wymagają regeneracji. Sprawdź, jaka jest cena nowych wtryskiwaczy piezoelektrycznych oraz jaki jest koszt regeneracji....

Pokaż więcej
26. 01 stycznia 1970

Czy można regenerować pompowtryskiwacze? Trzecia faza regeneracji, ustawienie BIP, norma EURO

Pompowtryskiwacze są doskonałym sposobem na zasilanie silnika diesla, jednak nawet one nie są wolne od wad. Sprawdź, kiedy można, a kiedy nie można regenerować pompowtryskiwacze? Jak przebiega ustawienie BIP? Jak wygląda trzecia faza regeneracji? Dlaczego norma EURO IV zakończyła karierę pompowtryskiwaczy w samochodach z silnikiem diesla?...

Pokaż więcej
26. 01 stycznia 1970

Objawy uszkodzonej pompy paliwa - Pompy wstępne i wysokiego ciśnienia Common Rail oraz pompy jednostkowe PLD

Pompa wysokiego ciśnienia jest prawdziwym sercem układu Common Rail. Uszkodzenie pompy paliwa wiąże się z wieloma konsekwencjami. Sprawdź, jakie są najczęstsze usterki pomp Common Rail na przykładzie pomp wysokiego ciśnienia Bosch CP. Cena pompy oraz cena naprawy pompy bardzo się różnią. Sprawdź dlaczego....

Pokaż więcej
26. 01 stycznia 1970

Sprawdź, co różni pompy paliwa Delphi i Bosch

Opiłkująca pompa wysokiego ciśnienia, to jedna z najczęstszych przyczyn uszkodzenia układu Common Rail. Przedstawiamy róznice w zastosowanych przed Bosch i Delphi rozwiązaniach w pompach Common Rail. Cena pompy Common Rail uzależniona jest nie tylko od generacji. Sprawdź i porównaj ceny pomp wysokiego ciśnienia Common Rail. Czy regeneracja pompy wysokiego ciśnienia się opłaca?...

Pokaż więcej
26. 01 stycznia 1970

Objawy usterki wtryskiwaczy Common Rail - Czy regeneracja zawsze jest możliwa?

Zwiększone dymienie na czarno, szaro lub niebiesko? Nagłe spadki mocy? Problemy z rozruchem silnika? Cena, jaką przyjdzie nam zapłacić, jest wysoka, dlatego lepiej zapobiegać niż leczyć. Sprawdź jakie usterki wtryskiwaczy mogą przytrafić się każdemu! Typowe usterki układu Common Rail oraz cena regeneracji wtryskiwaczy CR. Odpowiadamy na pytanie: regeneracja czy wymiana?...

Pokaż więcej
26. 01 stycznia 1970

Wtryskiwacze Denso, Bosch, Siemens i Delphi – czy kodowanie IMA po regeneracji jest konieczne?

Instalacja nowoczesnych wtryskiwaczy w silniku naszego samochodu nie wiąże się już z koniecznością zmiany mechanicznych ustawień samochodu, ponieważ niemal każdy nowy lub poddany regeneracji wtryskiwacz jest kodowany. Czy kodowanie IMA jest niezbędne do właściwej pracy samochodu po regeneracji lub wymianie wtryskiwaczy? Postaramy się odpowiedzieć na to pytanie wyczerpująco w naszym artykule....

Pokaż więcej
26. 01 stycznia 1970

Wtryskiwacze Common Rail czy pompowtryskiwacze? Co wybrać?

Wtryskiwacze Common Rail czy pompowtryskiwacze - co wybrać? • Porównujemy układy wtrysku Common Rail i pompowtryskiwaczy w dieslu • Nowe wtryskiwacze czy regenerowane pompowtryskiwacze? • Cena części zamiennych dla regenerowanych wtryskiwaczy • Cena nowych pompowtryskiwaczy - czy to się opłaca? Wymiana czy regeneracja - jakie są ceny?...

Pokaż więcej
26. 01 stycznia 1970

Wtryskiwacze Common Rail | Opis i charakterystyka

Historia nowej generacji diesla rozpoczęła się w stajni Fiata, w 1997 roku, kiedy to w silniku Alfy Romeo zainstalowano po raz pierwszy w historii zasobnikowy układ zasilania silnika wysokoprężnego. Dieslowski Common Rail był prawdziwą rewolucją pod względem skuteczności funkcjonowania i wydajności. ...

Pokaż więcej
26. 01 stycznia 1970

Pompowtryskiwacze – budowa, charakterystyka, praca

Odpowiedź na rewolucyjnego fiatowskiego Common Rail, pompowtryskiwacze z grupy Volkswagena był to jedyny liczący się konkurent dla wszechobecnego dziś Common Raila. Jak działał, czym charakteryzował się i co ciekawego można o nim powiedzieć? Otóż bardzo wiele, ponieważ pompowtryskiwacze były jednym z najbardziej pomysłowych rozwiązań w całej historii silnika wysokoprężnego Rudolfa Diesla....

Pokaż więcej