Dlatego aby wtryskiwacze mogły jak najdłużej nam służyć, zaleca się tankowanie tylko na sprawdzonych stacjach, przeprowadzanie regularnych kontroli układu paliwowego oraz regularnie wymieniać filtr paliwa. Dzięki tym działaniom unikniemy wielu niepożądanych i kosztownych awarii. Co jednak zrobić w sytuacji, gdy doszło do uszkodzenia wtryskiwaczy? Konieczna będzie wymiana podzespołów na inne.

Jeśli zaś chodzi o wymianę wtryskiwaczy samemu, o ile tylko posiadamy odpowiednią wiedzę techniczną i zdolności manualne, jest to jak najbardziej możliwe do przeprowadzenia. Mimo to należy mieć na uwadze fakt, że w przypadku poważnego zapieczenia wtryskiwaczy usunięcie ich z silnika będzie bardzo skomplikowane i czasochłonne. W najgorszych przypadkach, wyciągnięcie takich wtrysków bez wykorzystania specjalistycznych urządzeń o napędzie hydraulicznym będzie zupełnie niemożliwe, a wszelkie próby na siłę mogą skończyć się urwaniem wtrysku.
Wymiana wtrysków - wszystkie czy jeden?
Kierowcy często zastanawiają się także nad tym, czy podczas wymiany wtryskiwaczy powinno wymieniać się jeden wtrysk czy wszystkie. Praktyka serwisowa mówi wyraźnie, że zdecydowanie lepiej jest wymieniać cały komplet wtrysków naraz. Bierze się to stąd, że wtryski połączone są ze sobą wspólną szyną, która zapewnia ich równomierną pracę. Jeżeli więc uszkodzeniu uległ jeden z wtrysków, nie wzięło się to znikąd, a przyczyny tej usterki na pewno odbiły się w jakiś sposób na pozostałych elementach.

Tak więc po wymienianie tylko jednego wtrysku szybko może okazać się, że problem awarii powrócił, bo tym razem uszkodzeniu uległ kolejny podzespół. Aby więc zaoszczędzić zarówno czas, jak i pieniądze na wizyty w serwisie, warto postawić na sprawdzonego dostawcę wtryskiwaczy zarówno nowych, jak i regenerowanych.