27 września 2021

Co się psuje we wtryskiwaczu?

We wtryskiwaczach Common Rail uszkodzeniu może ulec wiele elementów. Części wtryskiwacza, które mogą ulec awarii, to: uszczelniacze, iglica, obudowa, gniazda, rozpylacz, elektromagnes oraz stos piezo. Szczegóły dotyczące usterek wymienionych podzespołów wtryskiwacza opiszemy w kolejnych częściach tego artykułu.

Co się psuje we wtrysku Common Rail?
Co się psuje we wtryskiwaczu?

Każda zaniedbana awaria wtrysku Diesel generuje coraz wyższe koszty naprawy oraz zagrożenie powstawania usterek wtórnych, dlatego też warto szybko na nią zareagować. Jeżeli będziesz wiedział, od czego psują się wtryski, co może się w nich popsuć, jakie są najbardziej charakterystyczne objawy awarii oraz w jaki sposób zareagować na nieprawidłowości ze strony układu Common Rail, Twój Diesel może służyć Ci niezawodnie jeszcze przez tysiące kilometrów.

1. Możliwe usterki we wtryskach Diesla

Diagnoza mówiąca, że w samochodzie stwierdzono uszkodzenia wtryskiwaczy, jest dość ogólna, a niektórzy kierowcy po prostu chcą wiedzieć, co dokładnie zepsuło się w ich autach. Odpowiadając na liczne zapytania kierowców Diesli, postanowiliśmy pokrótce opisać, co może ulec usterce we wtryskach Common Rail:

    • uszczelniacze, a zwłaszcza uszczelka wysokiego ciśnienia - wraz z upływem czasu oraz przejechanych kilometrów ulega ona zużyciu eksploatacyjnemu i doprowadza do utraty szczelności w obrębie wtryskiwacza;
      iglica - ten element wtrysku oprócz zużycia może ulec zatkaniu, dzieje się tak, gdy do wtryskiwaczy przedostają się zanieczyszczenia z paliwa lub ze zmienianych zbyt rzadko filtrów;
    • obudowa - przyczyną awarii może być występująca na niej korozja lub innego typu uszkodzenia mechaniczne;
    • gniazda zaworków sterujących - ich największym zagrożeniem obok zużycia są zanieczyszczenia;
    • rozpylacz - w tym elemencie najczęściej dochodzi do zatkania otworków, przez co paliwo nie może być optymalnie dostarczane do spalania;
    • elektromagnes - ten element ulega zwarciu;
    • stos piezoelektryczny - w jego obrębie również może dojść do uszkodzeń, przez które wtryskiwacz nie może działać poprawnie.

2. Co wpływa, że wtryski się psują i tracimy parametry wtryskiwaczy Common Rail?

Tak, jak już wspomnieliśmy, awarie wtryskiwaczy CR najczęściej są powodowane stosowaniem paliwa słabej jakości, nieregularnością w wymianach oleju i filtrów, a także brakiem reakcji na awarie występujące w obrębie innych podzespołów. Specjalistyczna diagnostyka wtryskiwaczy okazuje się niezbędna wówczas, gdy objawy wtrysków w postaci dymienia, powtarzających się problemów z rozruchem oraz utraty mocy silnika towarzyszą Ci podczas codziennego użytkowania samochodu.

Sposoby na uszkodzone wtryski Diesla

Udostępniane przez producentów technologie sprawiają, że regeneracja wtryskiwaczy jest rozwiązaniem w pełni wystarczającym na przywrócenie im fabrycznych właściwości. W autoryzowanym serwisie zyskujesz pewność, że wtryskiwacze zostaną przez nas rzetelnie sprawdzone, a następnie zregenerowane z użyciem specjalistycznych maszyn oraz oryginalnych części zamiennych.
Jeżeli życzysz sobie zamontować fabrycznie nowe wtryski CR w Twoim samochodzie, także jesteśmy w stanie skutecznie Ci pomóc, oferując sprzedaż wtryskiwaczy. Podzespoły nowe oraz regenerowane na sprzedaż (także w opcji na wymianę) cieszą się u nas dużą popularnością.

Metody naprawy uszkodzonych wtrysków Common Rail
Sposoby na uszkodzone wtryski Diesla