09 lutego 2022

Co szkodzi wtryskiwaczom?

Co szkodzi wtryskom Common Rail?
Co szkodzi wtryskiwaczom?

Wtryskiwaczom Common Rail szkodzi przede wszystkim paliwo, w którym znajdują się zanieczyszczenia oraz takie, które chociażby wskutek obecności wody ma niskie właściwości smarne. Oprócz tego zgubny dla wtrysków jest brak reakcji na pierwsze objawy ich awarii, jak również lekceważenie usterek w obrębie innych podzespołów i układów. Układ Common Rail charakteryzuje się wysoką precyzją, dlatego też drobiny zanieczyszczeń lub opiłki powodują awarie. Najczęściej usterki dotyczą wtrysków, które w systemie CR zazwyczaj psują się kompletami, co wynika z faktu, że są zainstalowane we wspólnej szynie paliwowej.

Jak dbać o wtryskiwacze w Dieslu? - Kiedy wymienić wtryskiwacze

Wtryski w Dieslu mogą przetrwać nawet 200-250 tysięcy kilometrów, o ile kierowca odpowiednio o nie dba - mamy tu na myśli uzupełnianie baku sprawdzonym, wysokojakościowym paliwem, unikanie jazdy na rezerwie, przestrzeganie interwałów olejowych oraz wymian filtrów, a także regularne sprawdzanie stanu technicznego pojazdu. Zaprezentowane przez nas wskazówki nie są trudne ani kłopotliwe w realizacji jednakże przynoszą bardzo dobre rezultaty w postaci znacznego przedłużenia żywotności wtryskiwaczy. Oczywiście zdarzają się sytuacje, w których wtryski są już nadmiernie zużyte lub uszkodzone, niekiedy nawet z tych przyczyn nie kwalifikują się do regeneracji. Wówczas podlegają one wymianie na nowe lub regenerowane, które wraz z dwuletnią gwarancją możesz kupić w naszym sklepie z podzespołami samochodowymi.

1. Co szkodzi wtryskowi Common Rail? - Wtryskiwacze

Wtryskiwacz Common Rail uszkodzić mogą chociażby opiłki, które przedostają się do nich z łuszczącej się pompy wtryskowej. Podobny skutek może wywołać obecność w układzie zanieczyszczeń w postaci drobin ciał stałych. Nawet niewielkiego rozmiaru pyły są groźne dla precyzyjnych elementów wtryskiwaczy, ponieważ podzespoły te pracują pod bardzo wysokim ciśnieniem. Wtryski źle znoszą również wszelkie rozrzedzenia oleju napędowego, ponieważ wytraca on wówczas swoje właściwości. Równie szkodliwe jest dla nich zaniedbywanie wymian filtrów i oleju silnikowego, który wraz z upływem czasu i przejechanych kilometrów staje się coraz mniej skuteczny, a za to coraz bardziej zanieczyszczony. Wtryskiwacze ucierpią również wówczas, gdy kierowca stosuje niewłaściwe dobrane filtry lub innego rodzaju części.

2. Przyczyny awarii wtryskiwaczy - dlaczego wtryski się psują? - Wtryski diesel objawy

Wtryskiwacze Common Rail najczęściej psują się pod wpływem czynników zewnętrznych, do których zalicza się słaby jakościowo olej napędowy, przestarzały i zanieczyszczony olej silnikowy, zużyte filtry oraz usterki innych podzespołów. Zważając na fakt, że w Common Rail wtryskiwacze często psują się kompletami, brak dbałości o te elementy układu paliwowego naprawdę się nie opłaca. Nawet tak korzystna cenowo opcja, jak regeneracja, potrafi zaowocować sporym wydatkiem, ponieważ jej koszty należy pomnożyć przez ilość wtrysków wymagających naprawy.

3. Najczęstsze uszkodzenia wtryskiwaczy Common Rail - Spalanie stukowe Common Rail

Najczęstsze uszkodzenia w obrębie wtrysków Common Rail wyrażają się właśnie przez spalanie stukowe, zadymienie z wydechu, szarpanie silnikiem oraz jego nieoczekiwane gaśnięcie zarówno podczas jazdy, jak i na biegu jałowym.

Spalanie stukowe w Dieslu z Common Rail
Spalanie stukowe Common Rail

We wtryskiwaczach mogą popsuć się liczne elementy, np. rozpylacz, iglica, korpus bądź zużyte uszczelnienia.