20 października 2021

Czy można jeździć z uszkodzonym wtryskiem

Odpowiedź na pytanie czy i jak długo można jeździć z uszkodzonym wtryskiem jest jednoznaczna - zdecydowanie nie zaleca się odkładać tego typu awarii na później. Uszkodzone, zabrudzone lub lejące wtryski mogą nieść ze sobą bardzo nieprzyjemne skutki i będą odbijały się na komforcie jazdy.

Objawy niesprawnych wtrysków, takie jak nierówna praca silnika, szarpiące obroty, zwiększone emisja spalin z rury wydechowej, podwyższone zużycie paliwa, zauważalny spadek osiągów, stukanie wtryskiwaczy, kontrolka check engine czy też kłopoty z odpalaniem, mogą jednak w krótkim czasie stać się również przyczyną innych kosztownych awarii.

Czy można jeździć z uszkodzonym wtryskiem
Czy można jeździć z uszkodzonym wtryskiem

Zużyte koło dwumasowe, rozciągnięty łańcuch rozrządu, czy też wypalone tłoki, to tylko niektóre z usterek, których koszt może sięgać nawet kilku do kilkunastu tysięcy złotych. Ostatecznie naprawa wtrysku jest więc dużo korzystniejsza cenowo, niż pozostawienie problemu bez żadnej reakcji. Jak więc wygląda proces regeneracji wtryskiwaczy CR? Pierwszym jego etapem jest rzetelna diagnostyka i weryfikacja podzespołów.

Jak skutecznie sprawdzić, który wtrysk jest uszkodzony?

Najlepszym sposobem na sprawdzenie uszkodzonych wtryskiwaczy Common Rail jest poddanie ich kompleksowej diagnostyce z wykorzystaniem specjalistycznych maszyn testowych. Pozwalają one na precyzyjne określenie wszystkich parametrów wtryskiwaczy oraz ustalenie ogólnego stanu technicznego podzespołów. Oprócz zaawansowanego zaplecza technicznego ważne jest również posiadanie odpowiedniej wiedzy i doświadczenia.

Jak skutecznie sprawdzić, który wtrysk jest uszkodzony?
Jak skutecznie sprawdzić, który wtrysk jest uszkodzony?

Po takim badaniu można przejść do naprawy, jaką jest regeneracja wtryskiwaczy, która polega na gruntownym wyczyszczeniu podzespołów, wymianie zużytych elementów oraz ich starannej regulacji. Tym sposobem można usunąć główną przyczynę awarii, jaką są różnego rodzaju zanieczyszczenia zalegające na częściach wtrysków lub też ich zużyte końcówki czy zaworki. Dzięki tak przeprowadzonym działaniu wtryskiwacze odzyskują swoją pełną sprawność oraz wytrzymałość, a co więcej, charakterystyką pracy nie odbiegają wcale od fabrycznie nowych wtrysków.