27 Grudzień 2021

Czy można jeździć z zepsutymi wtryskami?

Czy można jeździć samochodem z uszkodzonymi wtryskiwaczami?
Czy można jeździć z zepsutymi wtryskami?

Jazda z uszkodzonym wtryskiem Common Rail jest całkowicie niewskazana. Ma to swoje uzasadnienie w konsekwencjach, jakie niosą za sobą niesprawne wtryskiwacze. Kontynuowanie jazdy z niesprawnymi wtryskami prowadzi nie tylko do pogorszenia kondycji całego układu Common Rail, ale również do narastających problemów z turbosprężarką, silnikiem bądź filtrem cząstek stałych, o ile samochód jest wyposażony w ten podzespół. W przypadku uszkodzonych lub zabrudzonych wtrysków w Dieslu zwlekanie z ich sprawdzeniem i regeneracją naprawdę się nie opłaca, ponieważ większy zakres awarii zawsze będzie wiązał się ze znacznie wyższymi kosztami naprawy.

Objawy zabrudzonych wtryskiwaczy. Czy można jeździć z uszkodzonym wtryskiem? - Stukanie wtryskiwaczy

Objawy zabrudzonych wtrysków w Dieslu są bardzo charakterystyczne i zazwyczaj współwystępują ze sobą, a należy do nich: nierówna praca silnika, spadki mocy, falowanie obrotów, nieoczekiwane gaśnięcie pojazdu i zwiększone zadymienie z wydechu. W zależności od przyczyny awarii wtrysków dym ten może być bardzo jasny lub ciemny, wręcz czarny. Wśród objawów, które możesz zauważyć, posiadając auto z uszkodzonymi wtryskiwaczami, wymienić można również ich stukanie, które da się usłyszeć spod maski. Równie często występującym symptomem, który jednocześnie informuje nas, że nie można jeździć z uszkodzonym wtryskiem, jest przybywanie oleju silnikowego połączone ze zwiększonym poborem oleju napędowego.

1. Zużyte wtryskiwacze to dopiero początek problemów. Mogą narastać lawinowo - Lejące wtryski skutki

Tak, jak już wspomnieliśmy, zużycie wtryskiwaczy lub ich awaria to zaledwie początek poważnych problemów z Dieslem. Sytuacja, w której paliwo nie jest prawidłowo podawane w celu spalenia w silniku, prowadzi do zwiększania temperatury spalin oraz znacznego pogorszenia ich składu. W rezultacie cierpi na tym filtr cząstek stałych DPF, który po prostu szybciej się zapycha. Uszkodzone wtryski wiążą się także z pogarszaniem kondycji turbosprężarki. Sytuacja, w których wtryski leją, działają niewłaściwie, prowadzić może także w najgorszym wypadku do wypalenia tłoków w silniku.

2. Jeździć dalej z częściowo padniętym pompowtryskiem? - Jazda na zepsutych wtryskach

Problemy z układem wtryskowym z pompowtryskiwaczami również stanowią poważne zagrożenie dla dalszego funkcjonowania samochodu. Podobnie, jak w Dieslu, zaburzone funkcjonowanie pompowtrysków bądź może zasiać w silniku prawdziwe spustoszenie. We wszystkich wymienionych przez nas przypadkach objawy uszkodzenia systemu odpowiedzialnego za wtrysk paliwa są bardzo zbliżone i wyrażają się w zakłóceniach w pracy silnika, zadymieniu, szarpaniu pojazdem oraz nagłymi spadkami mocy. Lekceważenie tych oznak i kontynuacja jazdy nie są mądrymi rozwiązaniami, ponieważ poziom uszkodzeń się zwiększa.

3. Uszkodzone wtryski - objawy - jak rozpoznać? - Rozkodowane wtryski objawy

Objawy uszkodzonych wtrysków można rozpoznać w bardzo prosty sposób, wystarczy obserwować pracę pojazdu, kontrolować zabarwienie i gęstość spalin, jak również regularnie sprawdzać poziom oleju silnikowego. Jeżeli którekolwiek z tych kryteriów odbiega od normy, warto zainteresować się sprawdzeniem stanu technicznego pojazdu w serwisie. W wielu przypadkach diagnoza wskaże właśnie na uszkodzone, zabrudzone lub niezakodowane wtryskiwacze Common Rail. Jeżeli po teście przelewowym lub sprawdzeniu ujawniona zostanie awaria w ich obrębie, warto jak najszybciej poddać je regeneracji lub wymianie. Każda z wymienionych opcji jest dostępna w naszym serwisie - możemy zregenerować Twoje wtryskiwacze, masz także możliwość zakupić u nas wtryski regenerowane bądź fabrycznie nowe, w obu przypadkach z dwuletnią gwarancją.

Rozpoznanie objawów uszkodzonych wtryskiwaczy
Uszkodzone wtryski - objawy - jak rozpoznać?

4. Wielopunktowy układ wtrysku paliwa i jego awaria - Sposób na lejące wtryski

Występujące w silnikach benzynowych wtryskiwacze wielopunktowe również możemy sprawdzać i poddawać naprawie, skoncentrujmy się jednakże na wtryskach w Dieslu. Zabrudzone, uszkodzone, lejące wtryskiwacze regenerujemy z zastosowaniem oryginalnych części zamiennych oraz najnowocześniejszych urządzeń w Polsce, co stanowi gwarancję sukcesu naprawy. Regeneracja stanowi znakomity sposób na problemy z wtryskiwaczami, ponieważ w korzystnej cenie otrzymujesz podzespół, którego parametry nie odbiegają od fabrycznie nowych wtryskiwaczy. Nie warto zastanawiać się, czy z uszkodzonymi wtryskiwaczami można jeździć. Zareaguj i napraw lub wymień wtryski zanim doprowadzą one do awarii wtórnych pojazdu.