29 czerwca 2022

Czy można odkręcić cewkę wtryskiwacza?

Czy można odkręcić cewkę wtryskiwacza?
Czy można odkręcić cewkę wtryskiwacza?

Demontaż / odkręcenie cewki to jeden z etapów diagnostyki wtryskiwaczy, który jest niezbędny do prawidłowej oceny stopnia zużycia wtrysku. Czynność tą wykonuje się w ramach regeneracji wtryskiwaczy, a bez jej wykonania, określenie stanu technicznego wtrysku nie było by możliwe. Należy jednak pamiętać, by nie decydować się na samodzielny demontaż cewki, zwłaszcza jeśli nie posiadamy odpowiednich narzędzi. Niewłaściwe rozebranie wtrysku, odbiegające od zaleceń producenta, może doprowadzić do rozregulowania wtryskiwacza, a to z kolei będzie się wiązało z nieprawidłowymi ze znacznym obniżeniem parametrów jego pracy. Ważną informacją jest też, że nie we wszystkich wtryskiwaczach możliwy jest demontaż cewki, ponieważ w niektórych modelach jest ona zlokalizowana wewnątrz wtrysku. Trzeba też wiedzieć, iż zużycie lub uszkodzenie cewki wiąże się z jej wymianą, natomiast spalenie cewki oznacza wymianę całego wtrysku, ponieważ powstałe uszkodzenia mogą skutkować pęknięciem korpusu.

Jak wyciągnąć zapieczony wtryskiwacz – Jak wyjąć urwany wtryskiwacz?

Aby wyjąć zapieczony w gnieździe wtryskiwacz, należy go w pierwszej kolejności polać preparatem odrdzewiającym. Poluzowane wówczas części łatwiej wymontować, jednak należy uważać, żeby nie uszkodzić elementu, za który ciągniemy. Jeśli wtrysk nadal tkwi w gnieździe, to koniczne jest użycie specjalnego narzędzia, który jest na wyposażeniu warsztatów zajmujących się układami paliwowymi Diesla. Złożony jest on z siłownika hydraulicznego oraz śruby pociągowej, którą trzeba zamontować w korpusie. Kiedy dojdzie do urwania wtrysku, nie pozostaje nic innego, jak zastosowanie metod ślusarskich i zwyczajne wywiercenie wtryskiwacza.

1. Cewka wtryskiwacza – Uszkodzona cewka wtryskiwacza objawy

Aby wyjąć zaciśnięte w gnieździe części, należy w pierwszej kolejności zalać zapieczone wtryski preparatem odrdzewiającym. Poluzowane wówczas części łatwiej wymontować, jednak należy uważać, żeby nie uszkodzić elementu, za który ciągniemy. Jeśli wtrysk nadal tkwi w gnieździe, to koniczne jest użycie specjalnego narzędzia, który jest na wyposażeniu warsztatów zajmujących się układami paliwowymi Diesla. Złożony jest on z siłownika hydraulicznego oraz śruby pociągowej, którą trzeba zamontować w korpusie. Kiedy dojdzie do urwania wtrysku, nie pozostaje nic innego, jak zastosowanie metod ślusarskich i zwyczajne wywiercenie wtryskiwacza.

Cewka wtryskiwacza
Cewka wtryskiwacza

2. Samodzielna naprawa wtryskiwaczy common rail – Wymiana cewki wtryskiwacza Bosch

Samodzielna naprawa wtrysków wymaga odpowiednich narzędzi oraz odpowiednio przygotowanego stanowiska pracy. W sklepach internetowych i motoryzacyjnych łatwo dostaniemy zestawy naprawcze, które zawierają nowe uszczelki, oringi i podkładki. Jednak wymianę cewki wtrysku lepiej powierzyć sprawdzonemu serwisowi, który dokona jej rzetelnej diagnostyki i poprawnie zamontuje wtryskiwacz w gnieździe.