Rozkodowane wtryski, objawy których to między innymi nierówna praca silnika, nadmierna emisja spalin, podwyższone zużycie paliwa czy też przyśpieszone zapychanie układu wydechowego, stanowią poważny problem dla żywotności układu paliwowego i jednostki napędowej. Wszystko to może w krótkim czasie prowadzić do wyeksploatowania tych elementów, co z kolei będzie oznaczało konieczność przeprowadzenia kosztownych napraw.

Wymiana wtryskiwaczy bez kodowania jest zatem zdecydowanie nie zalecana. Może się zdarzyć, że po takim działaniu problem awarii wtrysku wcale nie zniknie, gdyż wtryskiwacze nadal będą pracowały nieprawidłowo. Nieodpowiednie zakodowanie wtryskiwaczy będzie odbijało się zarówno na wydajności, kulturze pracy, jak i ekologiczności pojazdu.
Ile kosztuje kodowanie wtryskiwaczy - odpowiadamy
Warto pamiętać, że koszt kodowania wtryskiwaczy w autoryzowanych serwisach jest z reguły wliczony w cenę regeneracji. Oprócz samego kodowania i regulacji parametrów wtrysków, na regenerację wtryskiwaczy składa się także gruntowne czyszczenie, wymiana zużytych części oraz testowanie podzespołów. Cały ten proces odbywa się z wykorzystaniem zaawansowanych, certyfikowanych maszyn oraz z zachowaniem specjalistycznej technologii udostępnianej przez producenta.

Po tak przeprowadzonej naprawie można szybko i skutecznie przywrócić pełną sprawność wtryskiwaczy, a także zapewnić im fabryczne wartości testowe. Oznacza to, że wtryskiwacze po profesjonalnej regeneracji swoimi parametrami od nowych podzespołów nie różnią się niczym, za wyjątkiem ceny.