Nie, turbo po regeneracji nie jest gorsze od nowego podzespołu, pod warunkiem, że naprawa była prawidłowo wykonana. Regeneracja turbosprężarki jest skutecznym sposobem, aby przywrócić jej 100% sprawność, ale to, czy turbo po usłudze jest „gorsze", zależy od kilku czynników, takich jak:
1. Jakość wykonania regeneracji – jeśli regeneracja została wykonana przez nie wykwalifikowanych specjalistów w nieodpowiednich warunkach, może to skutkować niższą jakością naprawy, a co się z tym wiąże, z gorszą pracą turbosprężarki.
2. Stan pozostałych podzespołów – ważne jest, aby inne elementy układu paliwowego, dolotowego i silnik były w dobrym stanie, ponieważ jeśli inne komponenty są uszkodzone, mogą one wpłynąć na działanie zregenerowanej turbosprężarki.
3. Warunki użytkowania – warto stosować się do zaleceń producenta dotyczących użytkowania i konserwacji, w tym regularnej wymiany oleju i dbania o układ chłodzenia, aby wydłużyć trwałość mechanizmu.
4. Jakość części zamiennych – jeśli do wykonania naprawy Twojego turbo użyto niskiej jakości zamienników, turbosprężarka może pracować nieprawidłowo, a także może mieć krótszą żywotności.
Podsumowując, turbosprężarka po regeneracji nie powinna być gorsza, ale wpływ na to mają: jakość wykonania regeneracji, stan pozostałych komponentów oraz dbałość o odpowiednią eksploatację. Ile wytrzymuje turbosprężarka po regeneracji? - w przypadku dobrze wykonanej naprawy turbo działa zadowalająco przez długi czas, może wytrzymać nawet swój maksymalny okres użytkowania, czyli około 200 tys. kilometrów.
Czy warto kupić turbinę po regeneracji?
Tak, warto kupić turbinę po regeneracji, jeśli masz takową możliwość. Zregenerowana turbina ma takie same parametry pracy, jak nowy podzespół, czego potwierdzeniem informacje na dokumentach, które dostaje klient przy zakupie.
Jeśli zakup naprawionej turbosprężarki jest z zaufanego źródła, warto zdecydować się na taki komponent, ponieważ nowa fabrycznie turbina może kosztować od kilku do nawet kilkunastu złotych. Zatem naprawa jest ekonomiczną alternatywą dla wymiany. Zalecamy jednak przed zakupem zwrócić uwagę, czy element ma gwarancję. Jeśli regeneracja została przeprowadzona w profesjonalnym serwisie, zakupiony komponent powinniśmy dostać wraz z gwarancją. W przypadku wątpliwości należy skontaktować się ze specjalistą, który oceni, jaki podzespół jest najbardziej odpowiedni do Twojego auta.
Jak jeździć z turbo po regeneracji?
Jazda z turbo po regeneracji powinna być spokojna. Staraj się unikać gwałtownych przyspieszeń i dużych obrotów silnika w pierwszych kilometrach po regeneracji. Płynna jazda pozwala na stopniowe przyzwyczajenie turbosprężarki do pracy. Szczególnie na początku po naprawie, warto pamiętać, żeby przed rozpoczęciem jazdy dać silnikowi czas na rozgrzanie, aby olej mógł odpowiednio dotrzeć do turbosprężarki i smarować jej elementy. Unikaj również długotrwałej jazdy na niskich obrotach oraz po dłuższej jeździe daj turbinie czas na schłodzenie przed wyłączeniem.
Kiedy turbina nie nadaje się do regeneracji?
Turbina nie nadaje się do regeneracji, jeżeli ma potwierdzone poważne i nieodwracalne uszkodzenia mechaniczne, takie jak pęknięta muszla ssąca i wydechowa. Naprawa może być również niemożliwa, gdy występuję zaawansowana korozja i pęknięcia. Dodatkowo w przypadku starszych turbosprężarek, części zamienne mogą być trudno dostępne, co sprawia, że regeneracja staje się nieekonomiczna. Często w takich przypadkach lepiej jest wymienić turbinę na nową, ponieważ kiedy koszt naprawy jest większy niż nowy podzespół, lepiej jest się zdecydować na nową część.