
1. Co sprawia, że podczas jazdy przeszkadza Ci głośna praca wtryskiwaczy Diesla?
Za głośniejsze funkcjonowanie wtryskiwaczy w układzie CR odpowiadają gromadzące się w nich zanieczyszczenia oraz powstające uszkodzenia mechaniczne. Wówczas możesz mieć pewność, że prawidłowe wartości wtryskiwaczy zostały w znacznym stopniu zaburzone.
Przyczyn takiego stanu rzeczy w Dieslu jest kilka. Charakterystycznie stukający wtrysk na zimnym silniku oraz na rozgrzanej jednostce napędowej aktywuje się, gdy użytkownik pojazdu nie zwraca uwagi na jakość paliwa oraz na regularne wymiany filtrów czy oleju silnikowego. Do znacznego, odczuwalnego dla kierowcy pogorszenia się stanu wtryskiwaczy, przyczyniają się także współwystępujące awarie innych podzespołów, a nawet nieumiejętne stosowanie środków do czyszczenia wtryskiwaczy bez ich demontażu.
2. Czym grozi stukanie / cykanie wtryskiwaczy w Dieslu?
Pozostawione bez reakcji stukanie wtryskiwaczy w samochodzie z silnikiem Diesla ostatecznie doprowadza do braku możliwości uruchomienia pojazdu - mówiąc wprost, auto z uszkodzonymi wtryskami po prostu nie odpali. Zanim do tego dojdzie, możesz zaobserwować zwiększony pobór paliwa oraz wydostający się z wydechu dym. Zadymienie w zależności od rodzaju uszkodzenia przyjmie jasny lub ciemny, wręcz czarny kolor i z pewnością zwróci na siebie uwagę funkcjonariuszy przeprowadzających nawet rutynową kontrolę drogową. Stukanie wtrysków zwiastuje nieprawidłowe dawki paliwa, a skutkiem tej sytuacji może być nawet wypalenie tłoków.
Pół żartem, pół serio, stukanie lub cykanie wtryskiwaczy Common Rail zwiastuje także wydatek, ponieważ uszkodzone wtryski należy zregenerować lub wymienić.
Jak zwalczyć stukanie wtryskiwaczy?
W zasadzie istnieją 2 sposoby na stukające wtryski, a mamy tu na myśli regenerację wtryskiwaczy pracujących do tej pory w samochodzie lub wymianę ich na wtryskiwacze regenerowane bądź fabrycznie nowe.
Regeneracja w ASO to znakomity sposób na wyeliminowanie wszelkich objawów uszkodzonych wtrysków, w tym ich stukania. Rzetelnie zdiagnozowane oraz zregenerowane wtryskiwacze będą swoim działaniem odpowiadać fabrycznie nowym podzespołom, a potwierdzeniem tego stanu rzeczy są protokoły badań przeprowadzanych w laboratoryjnych warunkach.
Jeżeli wtryskiwaczy nie da się zregenerować lub kierowca po prostu woli kupić fabrycznie nowe wtryski, taka opcja również jest dostępna w naszym e-sklepie z częściami samochodowymi. Możesz także dokonać zakupu sprawdzonych, zregenerowanych wtrysków. Aby nie doszło do sytuacji, w której kierowca dostrzega stuki po wymianie wtryskiwaczy, kup wtryski ze sprawdzonego źródła, a ich montaż i kodowanie powierz fachowcom w serwisie.
