Najczęstszą przyczyną nazbyt przyśpieszonego zużycia pompy wysokiego ciśnienia jest tankowanie niskiej jakości oleju napędowego. Zanieczyszczenia i słabe właściwości smarne takiego paliwa prowadzą do zacierania się elementów pompy. Oprócz tego często bywa, że winę za nieprawidłową pracę pompy ponosi elektronika sterująca.

Warto mieć na uwadze fakt, że tak naprawdę każdy problem związany z zasilaniem jednostki napędowej w paliwo może wynikać z usterki pompy wtryskowej. Wszystkie wyżej wymienione objawy są dość podobne do tych, jakie można zauważyć podczas awarii wtryskiwaczy. Aby więc upewnić się, że ów problem rzeczywiście dotyczy pompy, konieczne jest przeprowadzenie kompleksowej diagnostyki. Najlepszym sposobem na to, jak sprawdzić pompę wysokiego ciśnienia jest wykorzystanie specjalistycznych maszyn diagnostycznych. Co więc zrobić w sytuacji, gdy faktycznie doszło do uszkodzenia pompy wtryskowej?
Regeneracja pompy wysokiego ciśnienia i jej cena
Najlepszym rozwiązaniem na awarię pompy CR jest poddanie jej kompleksowej regeneracji. Cena regeneracji pompy wysokiego ciśnienia w porównaniu z zakupem fabrycznie nowego podzespołu może być nawet kilkukrotnie tańsza, dlatego warto rozważyć tą opcję, zanim podejmiemy decyzję o zakupie.

Podczas takiej naprawy pompę wysokiego ciśnienia umieszcza się w myjce ultradźwiękowej, gdzie w trakcie czyszczenia termo-chemicznego skutecznie usuwa się wszystkie zanieczyszczenia. Następnie wszystkie zużyte elementy podzespołu zostają wymienione, a na koniec reguluje się także parametry pompy. Dzięki temu pompa CR odzyskuje pełną sprawność z gwarancją jakości obejmującą dwa lata.