Regeneracja pomp wtryskowych rozpoczyna się od dokładnego umycia zdemontowanej pompy i rozebrania jej na części. Następnie poddaje się ją starannej weryfikacji, aby ustalić ogólny stan techniczny pompy oraz stopień zużycia jej elementów. Jeśli zachodzi taka potrzeba, wymienia się uszkodzone części eksploatacyjne, jak chociażby uszczelniacze czy zaworki. Po tym działaniu można przejść do zmontowania pompy oraz umieszczenia ją na specjalistycznej maszynie diagnostycznej.

Podczas testowania pompy wtryskowej sprawdza się jej parametry, takie jak między innymi wydatek pompy, ciśnienie czy szczelność, w warunkach zbliżonych do tych, które panują podczas pracy podzespołu w układzie paliwowym. Dzięki temu można przywrócić pełną sprawność oraz fabryczne wartości testowe pompy. Oprócz tego ważne jest także odpowiednie uszczelnienie pompy wtryskowej, którego cena jest wliczona w koszty regeneracji. Po takiej naprawie jakość oraz trwałość pompy jest porównywalna do tej oryginalnej, stosowanej podczas pierwszego montażu w samochodzie.
Uszkodzona pompa wtryskowa - jakie są jej objawy?
Pierwsze objawy uszkodzonej pompy wtryskowej można dostrzec całkiem szybko, gdyż wpływają one zauważalnie na komfort jazdy. Oznaki te to między innymi kłopoty z rozruchem lub całkowity brak możliwości odpalenia pojazdu, nadmierna emisja spalin, nierównomierne i falujące obroty silnika, czarny dym z rury wydechowej czy też wyraźny spadek osiągów.

Nie powinno się ignorować tego typu usterki, bo może ona w krótkim czasie doprowadzić do uszkodzenia innych elementów układu paliwowego, w tym wtryskiwaczy. Dlatego też odpowiednio wczesna regeneracja pompy wtryskowej 1.9 TDI jest tak ważna.