30 listopada -0001

Ile wytrzymują wtryski Common Rail po regeneracji? – Warto naprawiać?

Wtryski Common Rail po profesjonalnej regeneracji mogą wytrzymać nawet od 150 000 do 200 000 kilometrów.

Wtryski Common Rail po profesjonalnej regeneracji mogą wytrzymać nawet od 150 000 do 200 000 kilometrów. Dokładna żywotność podzespołów po naprawie zależy jednak od jakości wykonanych prac, stylu jazdy, systematyczności konserwacji oraz warunków eksploatacji pojazdu. Regeneracja wtryskiwaczy to zdecydowanie opłacalne rozwiązanie, zwłaszcza w porównaniu z zakupem nowych fabrycznie komponentów, które są znacznie droższe. Co więcej, jeżeli zdecydujesz się na regenerację wtryskiwaczy w profesjonalnym serwisie, na wykonaną usługę powinieneś otrzymać gwarancję, która daje Ci pewność, że naprawa została przeprowadzona na najwyższym poziomie.

Proces regeneracji wtrysków Diesel polega na diagnostyce, czyszczeniu, wymianie lub naprawie zużytych elementów, testowaniu oraz nadawaniu nowych kodów IMA. Specjalistyczny sprzęt i wysokie kwalifikacje fachowców umożliwiają przywrócenie parametrów wtryskiwacza do stanu fabrycznego.

Komplet wtryskiwaczy Diesel

Czym najlepiej przeczyścić wtryski w Dieslu?

Najskuteczniejszą metodą czyszczenia wtryskiwaczy w Dieslu jest użycie myjki ultradźwiękowej. Pozwala ona dokładnie usunąć nawet najmniejsze osady i zabrudzenia, które blokują przepływ paliwa. Innym rozwiązaniem są specjalistyczne środki chemiczne dodawane do paliwa, które pomagają w czyszczeniu wtrysków podczas jazdy. Należy jednak pamiętać, że chemiczne środki czyszczące sprawdzają się głównie w przypadku delikatnych zanieczyszczeń i nie zastąpią profesjonalnego czyszczenia w warsztacie.

Jak zapobiegać uszkodzeniom wtryskiwaczy Diesla?

Etykieta serwisowa

Aby zapobiec uszkodzeniom wtryskiwaczy Diesel, warto się stosować do poniższych porad:

1. Stosowanie wysokiej jakości oleju napędowego – unikaj tankowania paliwa z niesprawdzonych źródeł, które może zawierać zanieczyszczenia. Ciecz złej jakości powoduje szybsze gromadzenie się osadów w układzie wtryskowym.
2. Regularne stosowanie dodatków do paliwa – specjalistyczne środki czyszczące pomagają w zapobieganiu osadzaniu się nagaru i usuwają drobne zanieczyszczenia.
3. Wymiana filtra paliwa – zaniedbanie jego wymiany może skutkować przedostawaniem się zanieczyszczeń do wtryskiwaczy, co prowadzi do ich szybszego zużycia.
4. Unikanie jazdy na rezerwie paliwa – opary paliwa i zanieczyszczenia z dna zbiornika mogą uszkodzić wtryski. Staraj się zawsze utrzymywać przynajmniej jedną czwartą zbiornika paliwa.
5. Regularne serwisowanie układu wtryskowego – okresowe kontrole i czyszczenie układu wtryskowego w warsztacie to najlepszy sposób na wykrycie problemów na wczesnym etapie.

Co trzeba zrobić po regeneracji wtryskiwaczy?

Po regeneracji wtryskiwaczy należy wykonać kilka czynności, aby zapewnić ich prawidłową pracę i przedłużyć żywotność:

1. Zakodowanie wtryskiwaczy – w nowoczesnych silnikach Diesel wtryskiwacze wymagają programowania, aby sterownik silnika mógł odpowiednio zarządzać dawkowaniem paliwa.
2. Sprawdzenie ciśnienia paliwa – po regeneracji warto upewnić się, że pompa paliwa i cały układ działają prawidłowo, aby uniknąć powtarzających się problemów.
3. Wymiana filtra paliwa – czysty filtr paliwa zapewnia odpowiednie warunki pracy wtrysków i chroni je przed zanieczyszczeniami.
4. Przegląd układu paliwowego – jeśli naprawa była konieczna z powodu zanieczyszczonego paliwa, warto skontrolować cały układ paliwowy, aby upewnić się, że problem nie powróci.