
Aby odpowiednio zadbać o silnik Common Rail, a przez to wydłużyć jego żywotność oraz zapewnić odpowiedni stan techniczny, należy m.in. regularnie wymieniać filtry paliwa, ponieważ zużyte i zapchane nie będą w stanie oczyszczać paliwa z zabrudzeń. Kolejnym ważnym elementem jest tankowanie wyłącznie dobrej jakości oleju napędowego, który w swoim składzie nie będzie zawierał siarki, wody, ani innych osadów mogących gromadzić się na wtryskach. Następną ważną kwestią jest to, aby nie doprowadzać do pustego baku lub do częstej jazdy z bardzo niskim poziomem paliwa, z racji tego, że jego brak może spowodować zatarcie elementów układu. Warto także stosować profilaktycznie preparaty do czyszczenia układu paliwowego, które wyeliminują drobne zabrudzenia i zapobiegną szybszemu zużywaniu się części. Użytkownik samochodu wspomaganego technologią Common Rail powinien pamiętać, że wymaga on odpowiedniej dbałości, aby mógł działać w pełni wydajnie przez długi czas.
Jak dbać o silnik zasilany systemem Common Rail? - Jak dbać o wtryski w dieslu
Żeby stan techniczny podzespołów systemu Common Rail pozwolił na komfortową jazdę przez długi czas, powinno się przestrzegać kilku zasad prawidłowej eksploatacji pojazdu. Odpowiednie dopilnowanie – zwłaszcza czystości elementów układu paliwowego, przełoży się na prawidłową pracę systemu. Duża precyzja układu Common Rail sprawia, że jego praca może zostać zaburzona nawet przez złej jakości paliwo. Do podstawowej i obowiązkowej czynności zaliczymy wymianę filtrów, ponieważ przedostawanie się do listwy paliwowej zanieczyszczeń może skończyć się awarią nawet kilku wtrysków.
1. Jak dbać o wtryskiwacze w dieslu? - Czym smarować wtryskiwacze?
Aby cieszyć się pełną wydajnością i sprawnością wtrysków przez długi czas, szczególnie należy zadbać o jakość tankowanego paliwa, ponieważ zanieczyszczenia wiążące się z jego kiepską jakością, niewłaściwy skład biochemiczny oraz gorsze własności smarne mogą doprowadzić do zapchania końcówek oraz uszkodzenia wtrysków. Zadaniem oleju napędowego jest smarowanie i chłodzenie układu, dlatego jego poziom powinno się utrzymywać na co najmniej ¼ pojemności. Również warto pamiętać, aby podczas montażu zabezpieczyć części odpowiednim smarem. Smar ceramiczny najlepiej chroni wtryskiwacz przed temperaturą, wilgocią i wysokim ciśnieniem, a w przyszłości ułatwia demontaż wtryskiwacza z gniazda.
2. Koło dwumasowe, common rail i turbo - jak zmniejszyć ryzyko awarii w nowoczesnym dieslu? - Common rail opinie
Podstawowymi działaniami profilaktycznymi w przypadku wtryskiwaczy są: regularna zmiana filtrów paliwa, tankowanie paliwa niezawierającego siarki ani wody. W kwestii turbosprężarki, użytkownik obowiązkowo powinien pamiętać o tym, aby nie ruszać gwałtownie na zimnym silniku, a także, by nie wskakiwać wtedy na wysokie obroty. Z kolei po zakończeniu jazdy powinno się pamiętać, aby odczekać, aż turbina nieco się schłodzi. Tutaj ogromnie ważna jest regularna wymiana oleju silnikowego i jego jakość. Żeby nie pozwolić na szybsze zużycie się koła dwumasowego, obroty silnika nie powinny być niższe niż 1500 obr./min, jeździć na pół-sprzęgle czy nagle przyspieszać.
3. Kulturalne diesle, czyli jak działa Common Rail - Układ wtryskowy diesla
Innowacyjne Diesle są przede wszystkim cenione ze względu na wysoką kulturę pracy. A to w praktyce oznacza znacznie cichszą pracę układu, lepsze spalanie oraz zmniejszone wydzielanie toksycznych spalin, a także zmniejszone zużycie paliwa.

Elementy układu Common Rail szybciej się zużywają, z uwagi na bardzo duże obciążenia, mimo wszystko przez cały swój okres eksploatacyjny zapewniają komfort jazdy, który jest zawdzięczany precyzyjnej dawce paliwa. Właśnie dlatego technologia Common Rail zyskała w świecie motoryzacyjnym pozytywne opinie i jest instalowana w większości aut z silnikiem Diesla.