17 lutego 2022

Jak długo wytrzymują wtryskiwacze?

Jak długo wytrzymują wtryskiwacze?
Jak długo wytrzymują wtryskiwacze?

Żywotność wtryskiwaczy zazwyczaj waha się od 150 tysięcy kilometrów do 250. Ich okres eksploatacyjny jest w dużym stopniu uzależniony od sposobu użytkowania pojazdu oraz jakości tankowanego paliwa. Jeżeli chcemy zachować odpowiedni stan techniczny wtrysków przez długi czas, warto pamiętać o regularnej wymianie olejów i filtrów, a także o zapełnianiu baku odpowiednią ilością paliwa, ponieważ ciągła jazda na pustym zbiorniku może okazać się destrukcyjna dla podzespołów. Tutaj warto wspomnieć o tym, że zużyte, a nawet uszkodzone wtryskiwacze można naprawić. Aby to zrobić powinno się dysponować odpowiednimi narzędziami, sprzętem diagnostycznym oraz profesjonalnymi środkami chemicznymi.

Zużyte wtryskiwacze to dopiero początek problemów - Uszkodzone wtryski objawy diesel

Usterka wtryskiwacza nie wiąże się od razu z dużymi wydatkami oraz problemami w czasie jazdy, o ile na awarię zareagujemy odpowiednio wcześnie. Bardzo często zdarza się tak, że kierowcy jeżdżą z uszkodzonymi wtryskami przez naprawdę długi czas, wtedy bardzo łatwo o awarię innych urządzeń, które mogą objąć także turbosprężarkę, filtr DPF, a w końcowym efekcie silnik. Dlatego jeżeli odczujemy, że nasz silnik zaczyna szarpać i niespodziewanie gasnąc, powinniśmy zdecydować się na diagnostykę, aby nie przegapić momentu, w którym jeszcze można naprawić wtryskiwacze. Użytkownika powinno także zaniepokoić kopcenie przy rozruchu oraz gwałtownym przyspieszaniu, ale też problemy z uruchomieniem silnika.

1. Regeneracja wtrysków - Jeśli zaniechasz, słono zapłacisz - Wymiana wtryskiwaczy koszt

Warto pamiętać, że usterka, która jest lekceważona i ignorowana zwiększa swój rozmiar. Tak samo dzieje się w przypadku wtryskiwaczy, ponieważ kiedy są uszkodzone, uniemożliwiają pracę innym podzespołom układu wtryskowego. Użytkownik powinien wiedzieć, że zaniedbanie naprawy wtrysków może się skończyć nawet zatarciem silnika, a taka awaria będzie wiązała się z bardzo dużym wydatkiem. Dlatego, powinno się w odpowiednim momencie skorzystać z regeneracji wtrysków, ponieważ ją użytkownicy polecają i jest znacznie korzystniejsza cenowo niż zakup nowych podzespołów. Wymiana wtryskiwaczy na nowe to zazwyczaj duży koszt, który waha się od kilku do kilkunastu tysięcy złotych.

2. Regeneracja wtryskiwaczy bywa niepotrzebna - Regeneracja wtryskiwaczy czy warto?

Decyzja o regeneracji wtryskiwaczy powinna być podjęta w oparciu o parametry, jakie wykazują wtryski w czasie pracy. Dlatego najpierw trzeba przeprowadzić dokładną diagnostykę, aby wskazać zepsute podzespoły. Czasami zdarza się tak, że tylko dwa wtryski z kompletu są niesprawne, a pozostałe pokazują prawidłowe właściwości. W takim wypadku można zregenerować tylko dwa wtryski, jednak trzeba pamiętać, że żywotność tych podzespołów nie będzie równomierna, co będzie się wiązało z koniecznością późniejszej kolejnej wizyty u mechanika. Mimo wszystko warte jest skorzystanie z regeneracji, ponieważ dzięki niej w krótkim czasie można odzyskać standardowe parametry pracy wtryskiwaczy.

3. Ile wytrzyma układ Common Rail w dieslu? - Ile wytrzymują wtryskiwacze Common Rail

Układ Common Rail, czyli układ wtryskowy nowoczesnego diesla, najczęściej pokazuje wyraźne objawy zużycia już po przebiegu około 150 tysięcy kilometrów. Technologia Common Rail opiera się na pracy kilku podzespołów takich, jak: z pompy paliwa, pompy wysokiego ciśnienia, wtryskiwaczy, sterownika, listwy, wielu czujników i wielu mniejszych elementów.

Ile wytrzyma układ Common Rail w dieslu?
Ile wytrzyma układ Common Rail w dieslu?

Warto wiedzieć, że nie powinno się długo jeździć z uszkodzonym wtryskiem, a pierwsze objawy awarii, czyli szarpnięcia silnika czy oznaki falowania obrotów powinny wzbudzić czujność i natychmiastową reakcję kierowcy. Kontynuacja jazdy z awarią wtryskiwacza Common Rail jest niezalecana z uwagi na wątpliwe bezpieczeństwo użytkowania samochodu.