30 listopada -0001

Jak rozpoznać awarię pompowtryskiwaczy?

Jak rozpoznać awarię pompowtryskiwaczy?
Jak rozpoznać awarię pompowtryskiwaczy?

Zepsute pompowtryski dają o sobie znać w różnoraki sposób, jednak zazwyczaj poprzez wyczuwalne, dokuczliwe objawy w postaci nierównej pracy silnika, głośnej pracy jednostki napędowej, czy niepokojących drgań podczas jazdy. Podzespoły te należą do jednych z najbardziej precyzyjnych, a przy tym wrażliwych części samochodu z silnikiem Diesla i często bardzo łatwo można doprowadzić do ich szybszej eksploatacji. Wynika to między innymi ze złych nawyków jazdy i tankowania, tj. używania zanieczyszczonego lub złej jakości paliwa, czy też częstej jazdy na rezerwie. Pojawiające się problemy mogą także świadczyć o wyrobieniu się gniazd, w których to instalowane są pompowtryski. Jednak, aby rzetelnie móc określić poziom szkody i to, czego dokładnie dotyczą pojawiające się nieprawidłowości, należy udać się do zaufanego serwisu samochodowego w celu przeprowadzenia badania diagnostycznego.

Jakie są objawy zużytego pompowtryskiwacza ? - Objawy uszkodzonych pompowtryskiwaczy 1.9 TDI

Objawy zużytych, czy też uszkodzonych pompowtryskiwaczy w 1.9 TDI stają się zazwyczaj dużym obciążeniem dla kierowców z silnikami wysokoprężnymi. Do jednych z najczęstszych objawów awarii zaliczamy trudności z uruchomieniem silnika zarówno zimnego, jak i rozgrzanego, dławienie się silnika związane z nieprzyjemnym szarpaniem, jednoznaczny spadek mocy, zwiększenie emisji spalin, czy też falowanie obrotów. Jeśli praca samochodu zostaje nagle zaburzona poprzez, chociażby jeden z podanych objawów, to znak, że niezbędne będzie sprawdzenie, z czego to wynika.

1 Pompowtryskiwacze w silnikach Diesla - Regeneracja pompowtryskiwaczy

W momencie, gdy okazuje się, że w samochodzie nastąpiło uszkodzenie pompowtryskiwaczy, bądź też któregokolwiek elementu układu wtryskowego, wskazana będzie regeneracja albo wymiana poszczególnych podzespołów. Z racji tego, że wymiana części na nowe kilkakrotnie przewyższa kosztami regenerację, druga usługa jest rozwiązaniem bardziej korzystnym i preferowanym przez większość kierowców Diesla. Zregenerowane pompowtryskiwacze odzyskują swoją pełną sprawność, a wszystkie ich parametry zgadzają się z parametrami fabrycznie nowych elementów.

Pompowtryskiwacze w silnikach Diesla
Pompowtryskiwacze w silnikach Diesla

2. Sprawdzenie stanu pompowtryskiwaczy w silniku TDI - Przyczyny uszkodzenia pompowtryskiwaczy

Do sprawdzenia stanu pompowtryskiwaczy potrzebny będzie komputer diagnostyczny z kablem i oprogramowanie VAG – COM. Dzięki tym urządzeniom bardzo łatwo będziemy mogli ocenić podstawowe parametry danych podzespołów i wykryć najdrobniejsze uszczerbki w ich funkcjonowaniu. Najczęstszą przyczyną powstawania wyżej wymienionych awarii w układzie wtryskowym samochodu jest przede wszystkim zanieczyszczone paliwo wlewane do baku, które niszczy końcówki pompowtrysków, powodując ich zapychanie się. Ciągła jazda na rezerwie również może się przyczynić do nieprawidłowej pracy pompowtrysków, ponieważ skraplająca się w baku woda rozcieńcza zgromadzoną w nim resztkę paliwa, pozbawiając go przy tym jego najlepszych właściwości.