24 czerwca 2022

Jak sprawdzić pompę wysokiego ciśnienia w dieslu?

Jak sprawdzić pompę wysokiego ciśnienia w dieslu?
Jak sprawdzić pompę wysokiego ciśnienia w dieslu?

Aby prawidłowo sprawdzić pompę wysokiego ciśnienia, najlepszym sposobem jest udanie się do specjalistycznego serwisu samochodowego, który dokona jej rzetelnej i precyzyjnej diagnostyki. Tego typu badanie diagnostyczne polega w pierwszej kolejności na zwróceniu uwagi na powstanie ewentualnych wycieków, nieszczelności, jak i uszkodzeń mechanicznych podzespołów lub konstrukcji samej pompy. Następnie dochodzi do demontażu pompy i rozebrania jej na poszczególne elementy. Na tym etapie mechanik stwierdza stopień zużycia wszystkich części pompy, które zazwyczaj wymagają dokładnego wyczyszczenia. Ponadto możliwa jest diagnostyka pompy uwzględniająca ocenę jej parametrów, która jest wykonywana przy pomocy stołu probierczego. Ten sposób jest możliwy tylko przy użyciu odpowiednich narzędzi, umiejętności i wiedzy mechanika, który będzie mógł dokonać prawidłowej oceny uszkodzenia pompy. Warto wiedzieć, że skuteczna diagnostyka pompy wtryskowej w warunkach domowych nie jest możliwa, ponieważ tylko specjalistyczne serwisy posiadają do tego niezbędne narzędzia.

Jak sprawdzić czy zawór ciśnienia na pompie CR działa prawidłowo - Jak sprawdzić regulator ciśnienia paliwa CR

Sprawne działanie zaworu ciśnienia paliwa CR możemy zweryfikować podczas wykonywania testów z wykorzystaniem urządzenia diagnostycznego, które znajdziemy w specjalistycznym warsztacie samochodowym. Niepoprawnie wysterowany zawór będzie wykazywał zbyt słabe ciśnienie ok. 60 bar, co prowadzi do nieprawidłowej pracy wtryskiwaczy. Z kolei efektem tego jest praca pompy pod stałym ciśnieniem, a zastosowanie takiego elementu jak regulator ciśnienia, powala utrzymać jego stałą wartość w czasie wtrysku. Dodatkowo regulator zapobiega zapowietrzaniu się układu paliwowego. Tak więc w przypadku wystąpienia problemów z niewłaściwym ciśnieniem dawki paliwa, należy sprawdzić regulator ciśnienia, gdyż może być do wymiany.

1.Jak poprawnie zdiagnozować nieprawidłowości w układzie Common Rail?- Jak sprawdzić ciśnienie na listwie wtryskowej

Ze względu na wystąpienie nieprawidłowości w układzie Common Rail można dokonać diagnostyki ciśnienia panującego w listwie wtryskowej. Zazwyczaj powstanie zbyt dużego ciśnienia na listwie jest jedną z dość często pojawiających się usterek w układzie paliwowym. W takim przypadku ciśnienie zaczyna znacznie odbiegać od normy, a samochód zużywa dużo więcej paliwa, niż powinien. W efekcie proces spalania paliwa jest niewłaściwy i może dojść do przekroczenia norm emisji spalin. Dodatkowo wysoki poziom ciśnienia może być powodem szybkiego zużycia podzespołów układu common rail (pomp, zaworów, przewodów paliwowych, wtryskiwaczy).

Jak poprawnie zdiagnozować nieprawidłowości w układzie Common Rail?
Jak poprawnie zdiagnozować nieprawidłowości w układzie Common Rail?

2.Awarie systemu Common Rail - co może się popsuć? - Cykanie pompy wysokiego ciśnienia

W układzie common rail może dojść do awarii: zbiornika paliwa, szyny common rail, wtryskiwaczy, przewodów paliwowych, zaworów oraz pompy wysokiego ciśnienia, która może dać objawy w postaci jej głośnej pracy (dźwięk przypominający tzw. cykanie). Dlatego też wielu kierowców napotykając na ten objaw, zastanawia się, czym jest on spowodowany i co może oznaczać. Dlatego też najbezpieczniejszym rozwiązaniem będzie sprawdzenie pojazdu w profesjonalnym serwisie, który wskaże czy to pompa wysokiego ciśnienia odpowiada za wystąpienie tego symptomu. Podjęcie takiego kroku może pozwolić nam na zaoszczędzenie nawet kilku tysięcy złotych, które mogłyby wiązać się z zakupem nowej części. Oczywiście warto stosować środki chroniące elementy układu wtryskowego, które mogą pozwolić na uniknięcie awarii pompy wysokiego ciśnienia.