Możemy więc zapomnieć o mądrościach i domowych sposobach na wyciągnięcie wtrysku, które znaleźć można na różnych forach motoryzacyjnych, jak zalewanie wtrysków colą lub preparatem na zapieczone wtryski, stosowanie łomów, robienie prowizorycznych ściągaczy z trytytek i tym podobne. Nieumiejętne próby usunięcia wtrysków na siłę mogą skończyć się ich urwaniem i uszkodzeniem. Taki urwany wtryskiwacz stanowi poważny problem i nie można oczywiście pozostawić go bez reakcji.
Głównym powodem, dla którego zapieczony wtrysk nie chce wyjść jest to, że jest on zablokowany przez zanieczyszczenia i korozję, lub też co gorsze, pod wpływem temperatury „zespawał” się on z głowicą. Wtedy nieraz nawet podwieszenie całego samochodu za wtrysk będzie bezskuteczne. Dlatego tak ważne jest posiadanie odpowiedniego wyposażenia oraz doświadczenia. Co więc można zrobić, gdy już uda nam się wyjąć zapieczony wtryskiwacz?
Wymiana wtryskiwaczy - co wybrać?
Po udanym wydobyciu wtryskiwacza trzeba go będzie jakoś zastąpić. Podczas wymiany wtryskiwaczy mamy do wyboru kilka opcji - zakup fabrycznie nowych wtrysków, regenerowanych bądź też używanych. Warto od razu zaznaczyć, że ta ostatnia opcja jest zdecydowanie nie zalecana. Wobec używanych wtryskiwaczy nie mamy żadnej pewności, co do ich faktycznego stanu technicznego. Bardzo często więc zdarza się, że decydując się na wtryski z niesprawdzonego źródła problem awarii wcale nie znika.
Dlatego też najlepszym rozwiązaniem, które dodatkowo zapewnia spore oszczędności jest wybór wtryskiwaczy regenerowanych w autoryzowanym serwisie. Wykazują one parametry porównywalne z fabrycznie nowymi podzespołami, a ich cena może być nawet kilkukrotnie tańsza.