01 lipca 2022

Jak zmierzyć wartość ciśnienia paliwa w dieslu?

Jak zmierzyć wartość ciśnienia paliwa w dieslu?
Jak zmierzyć wartość ciśnienia paliwa w dieslu?

Do zmierzenia wartości ciśnienia paliwa w dieslu potrzebujemy wykonać diagnostykę przy użyciu odpowiednich urządzeń i narzędzi diagnostycznych (tester diagnostyczny, manometr). Polega to na podłączeniu testera do sterownika komputera i odczytaniu wskazanych wartości ciśnienia na szynie. Na szynie znajduje się czujnik ciśnienia zawierający w budowie tensometr, który odkształca się pod wpływem ciśnienia i wysyła sygnał do sterownika. Następnie komputer na podstawie odkształceń oblicza wartość ciśnienia. Jeśli ciśnienie w listwie jest duże, to nie można go zmierzyć przy użyciu typowych narzędzi mierniczych, dlatego należy skorzystać z metody pośredniej. Warto wiedzieć też, że pomiary ciśnienia mogą być przeprowadzone na stole probierczym, który jest wyposażony w szynę, a więc warunki są zachowane takie same jak podczas jazdy. Oczywiście najlepszym rozwiązaniem dla kierowców, którzy nie mają odpowiedniej wiedzy oraz umiejętności co do prawidłowego wykonania i odczytania pomiaru ciśnienia, jest wizyta w specjalistycznym serwisie. Zespół wykwalifikowanych fachowców doskonale poradzi sobie z tym zagadnieniem.

Badanie ciśnienia w układzie wtryskowym - Pomiar ciśnienia paliwa diesel

Jedną z metod badania ciśnienia w układzie wtryskowym jest diagnostyka przy użyciu testera diagnostycznego. Po podłączeniu tego urządzenia do obwodu czujnika wysokiego ciśnienia, można zidentyfikować sygnały, które zostaną pokazane na wyświetlaczu testera razem z mierzonymi wartościami. Dodatkowo daje możliwość rejestrowania przebiegów ciśnienia w dwóch trybach pracy. W pierwszym trend ciśnienia pozwala monitorować przebieg ciśnienia podczas dłuższej pracy, natomiast w drugim jest o wiele szybszy. Ponadto może przydać się do wykrycia ewentualnych nieregularności związanych z pracą wtrysków czy pompy. Rejestracja przebiegów daje nam dużą możliwość skontrolowania pracy układu regulacji ciśnienia np. podczas jazdy testowej.

1.Problemy z ciśnieniem paliwa w układach common rail - Manometr do pomiaru ciśnienia paliwa DIESEL

Jeśli w pojeździe pojawią się problemy związane z ciśnieniem paliwa w układzie common rail, a istnieje wątpliwość dotycząca wskazań czujnika wysokiego ciśnienia, wtedy najczęściej wykorzystuje się analogowy manometr. Jest to urządzenie pomiarowe, które po podłączeniu równolegle do układu daje nam możliwość sprawdzenia układu paliwowego i naprawy błędów. W zależności od modelu pojazdu ciśnienie powinno oscylować w granicach 2,5 a 3,5 bara. Jeżeli manometr nie reaguje na dodawanie gazu i na zwiększone podciśnienie w kolektorze ssącym, to najwyraźniej regulator ciśnienia jest niesprawny. Ponadto manometr jest bardzo skutecznym urządzeniem, cieszącym się dobrą opinią wśród fachowców.

Problemy z ciśnieniem paliwa w układach common rail
Problemy z ciśnieniem paliwa w układach common rail

2.Awaria regulatora ciśnienia paliwa – jak sobie poradzić?- Regulator ciśnienia paliwa CR objawy

W przypadku, wystąpienia awarii związanej z regulatorem ciśnienia paliwa, należy przeprowadzić jego wymianę na nowy. Oczywiście na rynku są dostępne części zamienne używane, jednak najlepszym rozwiązaniem jest zakup fabrycznie nowego regulatora. Wynika to z dłuższej żywotności tego podzespołu. Natomiast objawy, jakie daje zepsuty regulator paliwa, to zbyt niskie oraz zbyt wysokie ciśnienie. Jeśli chodzi o niskie ciśnienie, to wiąże się z utratą mocy silnika podczas wyższych obrotów. Dodatkowo może pojawić się dławienie silnika, szarpanie, przygasanie na jałowych obrotach oraz czasami może wyświetlić się ikonka „Check engine”, a silnik może przejść w tryb awaryjny wraz z ograniczeniem mocy. Przy zbyt wysokim ciśnieniu dochodzi do nadmiernego obciążenia wtrysków i w efekcie silnik jest zalewany paliwem, co można wyczuć po pojawieniu się zapachu niespalonego paliwa.