
Najbardziej popularnym, jak i najodpowiedniejszym smarem do wtryskiwaczy jest smar ceramiczny. Niezależnie od producenta preparat powinien mieć odpowiednie właściwości – musi wykazywać cechy antykorozyjne, powinien chronić wtrysk przed wilgocią oraz przed działaniem wysokiej temperatury. Środek smarny także powinien zachowywać swoje właściwości ochronne nawet pod wpływem dużego nacisku, które jest wywoływane przez bardzo wysokie ciśnienie. W trakcie montażu ważne jest smarowanie wtryskiwaczy, ponieważ zabezpiecza to elementy przed szybszym zużyciem, ale także ułatwi demontaż wtrysków z gniazda w przyszłości. Często na internetowych forach użytkownicy Diesli wspominają również o smarze miedzianym, jednak jego używanie nie jest zalecane z powodu, że wchodzi on w reakcję z aluminium i stwarza warunki do powstawania tak zwanej korozji galwanicznej.
LIQUI MOLY 3381 PASTA SMAR DO MONTAŻU WTRYSKIWACZY – Jak dbać o wtryski?
Pasta Liqui moly 3381 jest półsyntetycznym, wolnym od metali specjalnym smarem do montażu wtryskiwaczy oraz świec żarowych. Ten środek smarny blokuje wnikanie wilgoci, przez co zapobiega korozji. Najbardziej polecanymi preparatami są właśnie te firmy Liqui Moly, jednak niezależnie od marki, detergent musi posiadać odpowiednie właściwości ochronne. Jednakże doświadczeni mechanicy najczęściej stosują smar ceramiczny. Podczas każdej naprawy należy pamiętać o zabezpieczeniu wtryskiwaczy smarem, a także o wyczyszczeniu gniazd, w których są one instalowane.
1. Czym się smaruje wtryski przed montażem? - Smar ceramiczny
Przy montażu wtryskiwaczy, należy je zabezpieczyć odpowiednim smarem, który w przyszłości ułatwi demontaż. Każdy smar do wtrysków powinien mieć właściwości antykorozyjne, powinien chronić elementy przed działaniem wysokiej temperatury oraz wilgoci. Do najbardziej polecanych przez mechaników smarów, zaliczymy smar ceramiczny, który zachowuje swoje właściwości nawet w bardzo trudnych dla drobnych elementów wtryskiwaczy warunkach. Możemy zapobiec szybszemu zużywaniu się i niszczeniu części poprzez smarowanie wtryskiwaczy przed ich montażem.
2. Pomocnicy warsztatowi - Pasta do wtryskiwaczy
Dla każdego mechanika samochodowego niezbędny jest preparat do wyciągania zapieczonych wtryskiwaczy. Elementy wtrysków zaciskają się w gnieździe przez wpływ wilgoci, rdzy i zabrudzeń. W takim wypadku oprócz preparatu do wyciągania wtrysków bardzo pomocny jest detergent, który usuwa rdzę oraz minimalizuje ryzyko trwałego zniszczenia części. Powinno się pamiętać, że po ponownym zainstalowaniu wtrysków zabezpieczyć je odpowiednim smarem, który zablokuje wnikanie wilgoci oraz ochroni wtrysk przed działaniem wysokiej temperatury. Najpopularniejszą marką takich smarów i preparatów do demontażu wtryskiwaczy jest Liqui Moly.
3. Przygotowanie gniazda wtryskiwaczy - Smar do wtryskiwaczy
Do jednych z najważniejszych etapów wymiany wtryskiwaczy zaliczymy odpowiednie przygotowanie gniazd i to niezależnie od tego, czy instalujemy nowe, czy regenerowane wtryski. Podczas użytkowania samochodu na ściankach gniazda gromadzi się osad i złogi zapieczonego nagaru, które należy obowiązkowo usunąć, aby wtryskiwacz mógł zostać prawidłowo osadzony.

Do usunięcia takich zabrudzeń potrzebna jest frezarka z odpowiednimi szczotkami do czyszczenia gniazd wtrysków. Gniazdo należy posmarować smarem uniwersalnym, a następnie obrócić szczotkami po powierzchni gniazda – wszystkie zabrudzenia powinny przywrzeć do frezu.