Zbyt duże korekty wtrysku to niemały problem - jaka jest ich przyczyna? Gdy na wysoce precyzyjnych częściach wtryskiwaczy zbierze się zbyt duża ilość zanieczyszczeń i osadów z niskiej jakości paliwa bądź resztek procesu spalania, zaburza to normalną pracę podzespołów. Zmniejsza się przepustowość i podawanie paliwa przez taki wtryskiwacz jest znacznie utrudnione.
Problemy te będą widoczne między innymi w postaci podwyższonego spalania, zwiększonego dymienia z rury wydechowej czy też nierównomiernej pracy silnika. Pozostawione bez reakcji mogą doprowadzić do wielu kosztownych awarii.
Właściwe parametry wtryskiwaczy Common Rail, jak dawkowanie paliwa, ale także i rozpylanie, ciśnienie otwarcia, rezystancja i szczelność są kluczowe dla prawidłowego funkcjonowania silnika i układu paliwowego. Dlatego lepiej jest działać od razu - ale jak?
Regeneracja lub wymiana wtryskiwaczy CR
W przypadku uszkodzenia wtrysków Common Rail, mamy dwa możliwe rozwiązania problemu - regeneracja bądź wymiana wtryskiwaczy. Naprawa, jaką jest regeneracja wtrysków, pozwala w krótkim czasie przywrócić pełną sprawność podzespołów oraz ich fabryczne parametry testowe. Jest to zdecydowanie najbardziej korzystne cenowo rozwiązanie na wadliwe wtryskiwacze.
Z kolei jeśli chodzi o wymianę wtryskiwaczy, nie musi to także oznaczać ruiny finansowej. Wybierając wtryski po regeneracji można również liczyć na spore oszczędności, przy czym jakość i charakterystyka pracy naprawionych wtryskiwaczy jest właściwie nie do odróżnienia od tych nowych.