17 lutego 2022

Kiedy wtryski są do wymiany?

Kiedy wtryski są do wymiany?
Kiedy wtryski są do wymiany?

Wtryski nadają się do wymiany, jeżeli ich naprawa i regeneracja nie jest już możliwa. Naprawę wtryskiwaczy wykluczają uszkodzenia mechaniczne, dlatego warto o tym pamiętać, przy ciągłym odkładaniu naprawy usterki na później. Użytkownicy często zastanawiają się czy wymieniać wszystkie wtryski, czy wystarczy tylko wymiana jednego. Jeżeli przebieg samochodu wskazuje na niewielkie zużycie się części, to w takim wypadku można wymienić tylko jeden wtrysk, którego parametry odbiegają od standardowych. Natomiast w sytuacji, w której wtryskiwacze są mocno wyeksploatowane, a tylko jeden z nich uległ uszkodzeniu, najbezpieczniej i najrozsądniej będzie poddać regeneracji wszystkie podzespoły. Dzięki temu uzyskamy jednakowy okres użytkowy wtryskiwaczy, a dodatkowo będą one wykazywały takie same właściwości, co zapewni równomierną pracę silnika.

Zużyte wtryskiwacze to dopiero początek problemów - Jak długo można jeździć z uszkodzonym wtryskiem

Zużyte wtryskiwacze to dopiero początek problemów, ponieważ mogą one doprowadzić do znacznie poważniejszych awarii, a nawet do unieruchomienia silnika. Jazda z uszkodzonymi wtryskami przez dłuższy czas, może doprowadzić do awarii turbosprężarki, filtra dpf oraz silnika – dlatego tak ważne jest nieodkładanie naprawy na później. Za pomocą regeneracji możemy z powodzeniem przedłużyć żywotność zużytym wtryskiwaczom. Zatrzymamy uszkodzenia kolejnych urządzeń, w porę reagując na objawy wskazujące na awarię wtrysków.

1. Uszkodzone wtryski objawy - jak rozpoznać? - Uszkodzony wtrysk diesel objawy

Do najczęstszej występującej awarii wtryskiwaczy zaliczymy tak zwany lejący wtrysk. To uszkodzenie polega na stałym dawkowaniu paliwa, która jest w postaci strugi. Przyczyną tej awarii są zazwyczaj zabrudzenia, gromadzące się na końcówce wtrysku i w konsekwencji powodują jej zacinanie się. Żeby wyeliminować problem lejących wtryskiwaczy, najlepszym wyjściem jest poddanie ich gruntownemu czyszczeniu, które wykorzystuje profesjonalną chemię. Takie preparaty oraz specjalne myjki znajdziemy w warsztatach zajmujących się naprawą układu wtryskowego.

2. Objawy awarii wtryskiwaczy w nowoczesnym silniku diesla - Uszkodzony wtrysk objawy

Awarię układu wtryskowego poznamy przede wszystkim po utracie osiągów – mocy silnika. Rano, kiedy silnik jest jeszcze zimny, występuje również problem z odpaleniem silnika, a po rozruchu albo podczas jazdy z rury wydechowej może się wydobywać czarne lub białe spaliny. Przy uszkodzeniu wtrysków może się pojawić zwiększone zużycie paliwa, szarpanie lub specyficzne stukanie silnika. Pierwsze objawy, które świadczą o uszkodzeniu wtryskiwaczy są ostrzeżeniem, aby jak najszybciej udać się do warsztatu, ponieważ ignorowanie ich może doprowadzić do poważnych uszkodzeń silnika.

3. Regeneracja wtrysków - Jeśli zaniechasz, słono zapłacisz - 1.6 HDI uszkodzony wtrysk objawy

Jeżeli użytkownik samochodu przegapi moment, w którym można poddać wtryskiwacze regeneracji, pozostanie już tylko ich wymiana, która nie jest tanim zabiegiem. Warto pamiętać, że im większy poziom uszkodzeń, tym zwiększa się koszt regeneracji wtrysków, a uszkodzenia mechaniczne je kompletnie wykluczą.

Regeneracja wtrysków - Jeśli zaniechasz, słono zapłacisz
Regeneracja wtrysków - Jeśli zaniechasz, słono zapłacisz

W takim wypadku konieczny będzie zakup nowych wtryskiwaczy, których koszt waha się od kilku do kilkunastu tysięcy złotych. Kierowcy bardzo często decydują się na zakup używanych wtryskiwaczy, ponieważ chcą zaoszczędzić, jednakże nie jest to dobrą alternatywą. Jeżeli przebieg samochodu wskazuje na zużycie wtryskiwaczy – około 200 tysięcy kilometrów, warto sprawdzić ich stan techniczny, aby później nie przepłacać za regenerację.