21 czerwca 2022

Kiedy wymienić pompowtryski w Dieslu?

Kiedy wymienić pompowtryskiwacze?
Kiedy wymienić pompowtryski w Dieslu?

Wymiana pompowtryskiwaczy może być konieczna po przekroczeniu przebiegu 250 tysięcy kilometrów, bo właśnie tyle wynosi określona przez producenta żywotność. Wymiana pompowtrysków jest też nieunikniona w momencie wystąpienia objawów zużycia, a z uwagi na to, że znacznie obniżają komfort jazdy, to nie powinniśmy zwlekać z naprawą. Sygnałem, który powinien nas skłonić do sprawdzenia stanu technicznego pompowtryskiwaczy, jest problematyczny rozruch samochodu, czy też nierówna praca silnika w czasie jazdy. Naszą uwagę powinien zwrócić także brak mocy i znacznie słabsze osiągi. Warto jednak wiedzieć, że zużyte pompowtryskiwacze można przywrócić do pełnej sprawności za pomocą kompleksowej regeneracji, która znajdziemy w ofercie warsztatów wyspecjalizowanych w układach paliwowych Diesla. Wówczas, zamiast wymieniać wtryski na nowe wystarczy, że gruntownie wyczyścimy dotychczasowe, zmienimy w nich uszczelki i uszkodzone elementy, a odzyskają odpowiednie właściwości.

Pompowtryskiwacze – objawy usterki – Czy trzeba wymieniać wszystkie pompowtryskiwacze?

Niesprawne pompowtryskiwacze rozpoznamy po nieprzyjemnym szarpaniu silnika i jego głośniejszej niż zwykle pracy. Objawem usterki jest też trudność odpalenia auta, jak też gaśnięcie na biegu jałowym. Samochód traci moc, obroty mogą dziwnie falować, a z wydechu może dymić o wiele bardziej niż normalnie. W takim przypadku warto sprawdzić i naprawić wszystkie pompowtryskiwacze, aby mogły wykazywać jednakowe parametry pracy. Wymiana tylko jednego pompowtrysku może nie przynieść oczekiwanych rezultatów albo wyeliminuje objawy usterki na krótko.

1. Kiedy należy wymienić uszczelnienia pompowtryskiwacza? – Jaka jest żywotność pompowtryskiwaczy?

Bardzo duży przebieg samochodu powinien być pierwszym sygnałem do sprawdzenia stanu technicznego pompowtryskiwaczy. Wraz z użytkowaniem pojazdu elementy pompowtrysku ulegają zużyciu, przez co podzespoły te tracą właściwe parametry pracy. Sparciałe, zniszczone uszczelki powodują nieszczelność w konstrukcji pompowtrysku, co możemy odczuć w trakcie jazdy, ponieważ silnik zaczyna szarpać, a z rury wydechowej dymi o wiele bardziej. Jeśli odczuwamy znaczny spadek komfortu jazdy po około 150 – 250 tys. km. warto sprawdzić pompowtryski, bo właśnie po tym czasie mogą wykazywać symptomy zużycia czy uszkodzenia.

Kiedy wymienić uszczelnienia pompowtryskiwacza?
Kiedy należy wymienić uszczelnienia pompowtryskiwacza?

2. Jakie są objawy zużytego pompowtryskiwacza ? – Od czego psują się pompowtryskiwacze?

Objawy zużytych pompowtrysków mogą sprawić nam wiele nieprzyjemnych niespodzianek w czasie podróży, dlatego warto wiedzieć, od czego psują się pompowtryski i jak o nie dbać. Z pewnością na pracę tych podzespołów wpływa zła jakość tankowanego paliwa, które dodatkowo zawiera różnego typu zanieczyszczenia. Pompowtryski łatwo uszkodzić też w czasie naprawy niewłaściwymi narzędziami czy czyszczenia nieodpowiednimi środkami chemicznymi. Pompowtryski szybciej się zużyją, kiedy niepoprawnie eksploatujemy samochód, czy też decydujemy się na tuningi.