
Wymiana pompowtryskiwaczy może być konieczna po przekroczeniu przebiegu 250 tysięcy kilometrów, bo właśnie tyle wynosi określona przez producenta żywotność. Wymiana pompowtrysków jest też nieunikniona w momencie wystąpienia objawów zużycia, a z uwagi na to, że znacznie obniżają komfort jazdy, to nie powinniśmy zwlekać z naprawą. Sygnałem, który powinien nas skłonić do sprawdzenia stanu technicznego pompowtryskiwaczy, jest problematyczny rozruch samochodu, czy też nierówna praca silnika w czasie jazdy. Naszą uwagę powinien zwrócić także brak mocy i znacznie słabsze osiągi. Warto jednak wiedzieć, że zużyte pompowtryskiwacze można przywrócić do pełnej sprawności za pomocą kompleksowej regeneracji, która znajdziemy w ofercie warsztatów wyspecjalizowanych w układach paliwowych Diesla. Wówczas, zamiast wymieniać wtryski na nowe wystarczy, że gruntownie wyczyścimy dotychczasowe, zmienimy w nich uszczelki i uszkodzone elementy, a odzyskają odpowiednie właściwości.
Pompowtryskiwacze – objawy usterki – Czy trzeba wymieniać wszystkie pompowtryskiwacze?
Niesprawne pompowtryskiwacze rozpoznamy po nieprzyjemnym szarpaniu silnika i jego głośniejszej niż zwykle pracy. Objawem usterki jest też trudność odpalenia auta, jak też gaśnięcie na biegu jałowym. Samochód traci moc, obroty mogą dziwnie falować, a z wydechu może dymić o wiele bardziej niż normalnie. W takim przypadku warto sprawdzić i naprawić wszystkie pompowtryskiwacze, aby mogły wykazywać jednakowe parametry pracy. Wymiana tylko jednego pompowtrysku może nie przynieść oczekiwanych rezultatów albo wyeliminuje objawy usterki na krótko.
1. Kiedy należy wymienić uszczelnienia pompowtryskiwacza? – Jaka jest żywotność pompowtryskiwaczy?
Bardzo duży przebieg samochodu powinien być pierwszym sygnałem do sprawdzenia stanu technicznego pompowtryskiwaczy. Wraz z użytkowaniem pojazdu elementy pompowtrysku ulegają zużyciu, przez co podzespoły te tracą właściwe parametry pracy. Sparciałe, zniszczone uszczelki powodują nieszczelność w konstrukcji pompowtrysku, co możemy odczuć w trakcie jazdy, ponieważ silnik zaczyna szarpać, a z rury wydechowej dymi o wiele bardziej. Jeśli odczuwamy znaczny spadek komfortu jazdy po około 150 – 250 tys. km. warto sprawdzić pompowtryski, bo właśnie po tym czasie mogą wykazywać symptomy zużycia czy uszkodzenia.

2. Jakie są objawy zużytego pompowtryskiwacza ? – Od czego psują się pompowtryskiwacze?
Objawy zużytych pompowtrysków mogą sprawić nam wiele nieprzyjemnych niespodzianek w czasie podróży, dlatego warto wiedzieć, od czego psują się pompowtryski i jak o nie dbać. Z pewnością na pracę tych podzespołów wpływa zła jakość tankowanego paliwa, które dodatkowo zawiera różnego typu zanieczyszczenia. Pompowtryski łatwo uszkodzić też w czasie naprawy niewłaściwymi narzędziami czy czyszczenia nieodpowiednimi środkami chemicznymi. Pompowtryski szybciej się zużyją, kiedy niepoprawnie eksploatujemy samochód, czy też decydujemy się na tuningi.