
Regeneracja pomp wtryskowych Common Rail polega na fachowej wymianie uszkodzonych części i wyeksploatowanych elementów, do których zwykle należą między innymi uszczelniacze, końcówki wtryskiwacza, czy zaworki. Proces ten zapewnia tym elementom układu wtryskowego długotrwałą żywotność i stan porównywalny z nowymi częściami. Sam przebieg regeneracji rozpoczyna się demontażem i opiera głównie na dokładnym umyciu i wyczyszczeniu wymontowanych podzespołów. Wykorzystuje się do tego specjalne, ultradźwiękowe myjnie. W kolejnym zaś etapie szczegółowo określa się stan i kondycję wszystkich elementów oraz poziom ich uszkodzenia.
Na czym polega regeneracja pomp wtryskowych? - Ile kosztuje regeneracja pompy wtryskowej
Poddanie pomp wtryskowych regeneracji polega na zdemontowaniu i wymianie zużytych elementów. Proces ten jest kluczowy, ponieważ zapewnia przy tym niezawodność pracy całego układu wtryskowego. Z tego względu, że regeneracja jest zależna od wielu czynników, ciężko jednoznacznie określić całościowy koszt serwisu, ponieważ duży wpływ ma na to również model samochodu, w którym nastąpiła awaria. Cena takiej usługi rozpoczyna się jednak zazwyczaj w granicach 700 zł.
1. Regeneracja pomp wtryskowych i wtryskiwaczy - Na czym polega regeneracja pompy wtryskowej
Bardzo często zdarza się, że takie elementy w silniku Diesla, jak pompy wysokiego ciśnienia i wtryskiwacze ulegają różnym awariom i muszą zostać poddane regeneracji, bądź też wymianie. Nawet najmniejsze uszkodzenia w tym obrębie i nieprawidłowości układu zasilania przekładają się niestety na pracę całego silnika, dlatego tak ważna i konieczna jest szybka reakcja kierowcy. Uszkodzona pompa wtryskowa, która trafia do pracowni i jest poddana analizie, na samym początku jest dokładnie wyczyszczona po to, by można było rzetelnie zidentyfikować każdą szkodę.

2. Kiedy potrzebna jest naprawa i regeneracja pomp wtryskowych? - Regeneracja pomp wtryskowych
Naprawa lub regeneracja pomp wtryskowych niezbędna jest wówczas, gdy nasz samochód zaczyna mieć trudności z gazowaniem, rozruchem lub też coraz częściej pojawia się szarpanie. Takie objawy powinny sygnalizować nam, że niezbędna będzie wizyta u mechanika. Do zepsucia pompy wtryskowej dochodzi zazwyczaj poprzez błędne eksploatowanie pojazdu, a w głównej mierze przez złą jakość tankowanego paliwa oraz niekoniecznie dobre nawyki tankowania, między innymi napełnianie baku tylko do ¼ jego objętości. Im mniej paliwa w baku, tym większa szkoda dla naszej pompy, ponieważ zasysa ona wtedy więcej powietrza niż oleju napędowego.