21 Grudzień 2021

Po czym poznać, że wtryski są do wymiany?

Po czym poznać, że należy wymienić wtryskiwacze Common Rail?
Po czym poznać, że wtryski są do wymiany?

Wymianę wtryskiwaczy Common Rail w Dieslu zasugeruje kierowcy występowanie charakterystycznych objawów:

- podczas odpalania silnika: problemy z rozruchem, szarpanie, przerywana praca;
- podczas jazdy: szarpnięcia jednostki napędowej i falowanie obrotów, spadki mocy, widoczne zadymienie z rury wydechowej spalinami o wyraźnym zadymieniu i podwyższonej temperaturze, nieoczekiwane gaśnięcie pojazdu na tak zwanym luzie.

Oznaki te mogą również częściowo wskazywać na inne usterki pojazdu, jednakże w ramach diagnostyki najbardziej zalecamy sprawdzić właśnie wtryski. Już przeprowadzenie testu przelewowego wskaże, który wtryskiwacz w układzie realizuje swoją pracę w sposób niewłaściwy. Doskonałym sprawdzeniem wszystkich parametrów jego funkcjonowania będzie sprawdzenie na maszynie. Uzyskana w ten sposób diagnoza wskaże, czy wtryskiwacze w Dieslu nadają się jedynie do wymiany, czy też można je jeszcze z powodzeniem regenerować.

Uszkodzone wtryski objawy - jak rozpoznać? - Jak sprawdzić, który wtrysk jest uszkodzony

Aby rozpoznać objawy uszkodzonych wtrysków wystarczy po prostu uważnie użytkować samochód. Każdy kierowca, nawet ten nieznający się na mechanice samochodowej, dostrzeże problemy towarzyszące odpalaniu czy też spadki mocy silnika (są one szczególnie niebezpieczne podczas manewru wyprzedzania). Zwiększona emisja spalin o ciemnym lub bardzo jasnym kolorze, a także gaśnięcie silnika i widoczna kontrolka check engine również powinny uwrażliwić kierowcę na możliwą awarię układu CR. Po diagnozie postawionej wstępnie na podstawie zaobserwowanych objawów należy szybko sprawdzić wtryski w serwisie, ponieważ ich awaria pozostawiona bez reakcji może przekształcić się w poważną usterkę wymagającą czasochłonnych i kosztownych napraw.

1. Objawy awarii wtryskiwaczy w nowoczesnym silniku Diesla - Uszkodzone wtryski objawy

Uszkodzone wtryskiwacze będą wpływać negatywnie nie tylko na komfort jazdy Dieslem, ale także na bezpieczeństwo. Awaria wtrysków CR może w skrajnych przypadkach doprowadzić nawet do wypalenia tłoków, a także do uszkodzenia dwumasowego koła zamachowego, filtra DPF czy turbiny. Nie warto lekceważyć objawów usterki, ponieważ demontaż i sprawdzenie wtryskiwaczy w serwisie nie wymagają dużo czasu ani pieniędzy, a mogą uchronić jednostkę napędową przed całkowitym zniszczeniem. Uszkodzone wtryski to również przybywanie oleju silnikowego oraz zwiększone spalanie. Jeżeli zauważysz te symptomy obok wymienionych przez nas objawów, nie czekaj, aż większość wtrysków w układzie przestanie działać.

2. Wtryskiwacze: objawy, praca, sprawdzenie - Jak sprawdzić wtryski diesel domowym sposobem

Wyrażające się w pogorszonej kulturze pracy Diesla i jego słabszych osiągach uszkodzone wtryskiwacze wymagają sprawdzenia. Jest to szczególnie istotne w układzie Common Rail ze względu na wspólny zasobnik paliwa. W tym systemie sprawne wtryski w swoisty sposób nadrabiają pracę tych uszkodzonych, więc i ich kondycja pogarsza się w przyspieszonym tempie. Domowe sposoby na sprawdzenie wtryskiwaczy sprowadzają się jedynie do bardzo prostego testu przelewowego, który jednak nie jest w stanie wiernie oddać pełnego obrazu sytuacji. Po podpięciu wężyków i zbiorników do układu dowiemy się jedynie, które wtryski realizują dawki odbiegające od zadanych parametrów, jednakże nadal nie będziemy znać konkretnej przyczyny usterki.

3. Uszkodzone wtryskiwacze Common Rail. Jak je zdiagnozować i wymienić? - Uszkodzone wtryski benzyna objawy

W celu sprawdzenia uszkodzonych wtrysków sugerujemy kontakt z naszym serwisem, gdzie diagnozujemy wtryskiwacze na najnowszych w kraju maszynach. Mowa tutaj oczywiście o wtryskiwaczach Common Rail, które z powodzeniem naprawiamy od niemalże 30 lat, stale doskonaląc swoje umiejętności w tym zakresie. Niekiedy diagnostyka wtrysków może wskazać, że obecne w nich uszkodzenia wykluczają możliwość regeneracji i wówczas jedyną opcją jest wymiana. Decydując się na wymianę wtryskiwaczy, rozważ zarówno opcję zakupu wtrysków fabrycznie nowych, jak i regenerowanych w serwisie. Są one znacznie tańsze, lecz jakością funkcjonowania nie powinny ustępować fabrycznie nowym podzespołom.

4. Zużyte wtryskiwacze to dopiero początek problemów. Mogą narastać lawinowo - Sposób na lejące wtryski

Tak, jak już podkreśliliśmy, awaria wtrysków to zaledwie początek problemów z Twoim Dieslem. Wtryskiwacze, które nie zostały na czas naprawione, będą negatywnie wpływać na jakość pracy jednostki napędowej, powodować uszkodzenia w pozostałych wtrysków (o ile są one sprawne), zaburzać pracę turbosprężarki czy powodować zapychanie filtra cząstek stałych DPF/FAP.

Sposoby na uszkodzone, lejące wtryskiwacze
Sposób na lejące wtryski

Wówczas początkowo niewielka awaria przekształca się w rozległą usterkę, której koszty naprawy mogą niejednego mocno zaskoczyć. Aby nie dopuścić do tak zaawansowanych awarii, warto sprawdzić wtryskiwacze od razu, gdy zaczną wykazywać one objawy wyeksploatowania, zabrudzenia lub awarii. Ich regeneracja lub wymiana pomoże ustrzec się przed kosztownymi w naprawie następstwami.