Nieszczelny wtryskiwaczy diesel i jego objawy są nie tylko uciążliwe, ale na dłuższą metę mogą doprowadzić do przyśpieszonego zużycia się układu paliwowego czy też jednostki napędowej. Tak więc nie powinno się lekceważyć oznak awarii wtrysku, takich jak: nadmierne dymienie i czarny dym z rury wydechowej, nierównomierna praca silnika, falujące obroty, utrudniony rozruch, podwyższone zużycie paliwa czy też włączanie się kontrolki check engine.

Warto mieć na uwadze fakt, że cieknący wtryskiwacz diesel wpływa bardzo negatywnie na prawidłowe funkcjonowanie układu wtryskowego i silnika. W skrajnych przypadkach może się również zdarzyć, że w wyniku długotrwałej jazdy z wadliwymi wtryskami dojdzie do poważnego uszkodzenia gniazda wtrysku. Wtedy niestety często jedynym rozwiązaniem jest naprawa lub wymiana głowicy, co wiąże się z niemałym kosztem. Lepiej więc w przypadku usterki wtryskiwaczy działać jak najszybciej.
Jak uszczelnić gniazdo wtryskiwacza - odpowiadamy
Przy montażu nowych lub regenerowanych wtrysków należy upewnić się, że wszystkie powierzchnie uszczelniające i styku są wolne od zanieczyszczeń. W tym celu wykorzystuje się specjalne frezy do gniazd wtryskiwaczy. Jeśli tego nie zrobimy, wtryskiwacze nie będą mogły uszczelnić głowicy cylindra, co skutkować będzie ponownym wydobywaniem się nagaru z komory spalania. W efekcie nawet fabrycznie nowy wtryskiwacz może zużyć się kilkukrotnie szybciej niż jego zakładana żywotność.

Dlatego jeśli i Ty masz problem z rozszczelnionymi wtryskiwaczami w swoim samochodzie, postaw na nasz sprawdzony serwis specjalizujący się w regeneracji i sprzedaży wtryskiwaczy.