Regeneracja wtryskiwaczy polega na ich gruntownym czyszczeniu metodą termo-chemiczną z zastosowaniem ultradźwięków, wymianie zużytych elementów oraz precyzyjnej regulacji. Wykorzystuje się w tym celu specjalistyczne maszyny, które eliminują ryzyko wystąpienia błędu. Cały proces naprawy wtryskiwaczy CR zajmuje zazwyczaj 1-2 dni robocze i pozwala na duże oszczędności w porównaniu z zakupem nowych podzespołów.
Warto mieć na uwadze, że lejący wtrysk Common Rail i jego objawy można łatwo zauważyć już podczas zwyczajnej jazdy samochodem. Są to między innymi kłopoty z odpalaniem, zwiększone zużycie paliwa, nierównomierne obroty i szarpanie silnikiem na biegu jałowym, widoczny spadek osiągów, większe dymienie z rury wydechowej przy wzmożonym obciążeniu czy też wyświetlająca się kontrolka check engine. Ich efekty mogą mieć zaś bardzo nieprzyjemne skutki.
Lejące wtryski - skutki
Awarii układu paliwowego, jaką są lejące wtryski zdecydowanie nie powinno się lekceważyć. Uszkodzone, nieszczelne wtryskiwacze wpływają negatywnie na pracę nie tylko całego układu, ale i silnika. Problemy z uruchamianiem silnika mogą prowadzić do zużycia rozrusznika i akumulatora. Z kolei nierównomierne obroty i częste szarpanie silnikiem bardzo nadwyręża koło dwumasowe, które odpowiada za stabilizowanie pracy jednostki napędowej. Szybsze zużycie dwumasy to również koszt rzędu kilku tysięcy złotych. Nie mówiąc już o takich kłopotach, jak przyśpieszone zapychanie się filtra cząstek stałych spowodowane zwiększoną emisją spalin, czy też rozciąganie się łańcucha rozrządu.
Jak więc możemy zauważyć, usterka wtryskiwaczy może oznaczać jedynie początek problemów. Dlatego też w tym przypadku mechanicy są zgodni - im szybsza reakcja, tym lepiej dla naszego samochodu, jak i dla naszego portfela.