27 października 2021

Wtryskiwacze Common Rail czy pompowtryskiwacze? Co wybrać?

Wtryskiwacze Common Rail czy pompowtryskiwacze - co wybrać? • Porównujemy układy wtrysku Common Rail i pompowtryskiwaczy w dieslu • Nowe wtryskiwacze czy regenerowane pompowtryskiwacze? • Cena części zamiennych dla regenerowanych wtryskiwaczy • Cena nowych pompowtryskiwaczy - czy to się opłaca? Wymiana czy regeneracja - jakie są ceny?

Co wybrać w silniku Diesla - wtryskiwacze CR czy pompowtryskiwacze?
Wtryskiwacze Common Rail czy pompowtryskiwacze? Co wybrać?

Pompowtryski czy wtryski CR? Cena, budowa, różnice

Wielu kierowców zastanawia się, który układ zasilania silnika będzie lepszy Common Rail czy pompowtryskiwacze. Odpowiedź na to pytanie nie jest oczywista, ponieważ wszystko zależy od indywidualnych wymagań użytkownika samochodu, jak i modelu, którym się porusza. Można wybrać taki mechanizm, który gwarantuje cichą pracę silnika, ale również ten głośniejszy o innej, lecz podobnej specyfikacji. Norma emisji spalin EURO określa parametry, jakie mogą osiągnąć szkodliwe substancje dla pojazdów z silnikiem benzynowym lub wysokoprężnym. Każdy nowoczesny układ zasilania silnika spełnia te normy. Nowe pompowtryski generują większe ciśnienie wtrysku paliwa, co usprawnia proces jego spalania – zużycie paliwa jest niższe, samochód osiąga większą moc, a do otoczenia przedostaje się mniej trujących substancji. Ceny wtryskiwaczy i pompowtryskiwaczy we wszystkich dostępnych opcjach są dostępne w naszych cennikach, a w przypadku jakichkolwiek pytań, najlepiej skontaktować się z nami telefonicznie.

Cena, budowa oraz różnice pompowtryskiwaczy i wtryskiwaczy Common Rail
Pompowtryski czy wtryski CR? Cena, budowa, różnice

Sprawnie działający układ zasilania silnika - wtryskiwacze Common Rail - Pompowtryskiwacze

Pompowtryskiwacz łączy w sobie funkcje pompy wtryskowej i wtryskiwacza sterowanego elektrozaworem, dzięki czemu auto zyskuje wysokie osiągi przy niewielkim zużyciu paliwa. Samochód pracuje głośniej niż w przypadku nowszego rozwiązania – Common Rail. W tym układzie zasilania silnika niemożliwe jest utrzymanie stałego ciśnienia paliwa, narasta ono gwałtownie, powodując hałas. Wymiana wtryskiwaczy zaczyna się od odłączenia przewodów paliwowych i wymontowania ich poprzez wykręcenie czy odcięcie zabezpieczeń mocujących. Należy przy tym uważać na o-ringi, ponieważ może się okazać, że przy uszkodzeniu konieczna będzie wymiana uszczelniaczy generująca kolejne koszty.

Układ zasilania silnika w Dieslu | Wtryski i pompowtryski
Sprawnie działający układ zasilania silnika - wtryskiwacze Common Rail | Pompowtryskiwacze

Nowe wtryskiwacze Common Rail dla komfortu jazdy, regenerowane pompowtryskiwacze dla osiągów?

Gdy okazuje się, że elementy mechanizmu nie działają prawidłowo, zwykle zastanawiamy się, co będzie lepsze: regeneracja wtryskiwaczy czy ich wymiana? Nowe części układu będą nam oczywiście dłużej służyć, ale to wcale nie oznacza, że nie opłaca się regenerować wtryskiwaczy. Renowacja znacznie wydłuża działanie układu, poprawiając jednocześnie jakość użytkowania pojazdu. Osiągniemy niższy współczynnik szkodliwych spalin oraz zapewnimy stały poziom zużycia paliwa. Niekiedy okazuje się, że wyłącznie końcówka wtrysku nadaje się do wymiany, co dla naszych specjalistów jest prostym działaniem naprawczym. Naprawa pompowtryskiwaczy wymaga wyposażenia w odpowiednie elementy, ale również umiejętności mechanicznych. Termopodkładka pompowtryskiwacza to jeden z elementów zestawu naprawczego, dzięki któremu można dokonać renowacji układu i regeneracji wtryskiwaczy, aby samochód uzyskiwał właściwe osiągi oraz spełniał normę emisji spalin EURO, a przy tym gwarantował cichą pracę.

Pompowtryskiwacze i wtryskiwacze | Nowe czy regenerowane?
Nowe wtryskiwacze Common Rail dla komfortu jazdy, regenerowane pompowtryskiwacze dla osiągów?