03 listopada 2021

Z jakich obwodów składa się układ CR?

Układ Common Rail w Dieslu składa się z obwodu niskiego ciśnienia oraz obwodu wysokiego ciśnienia. Elementy, z których zbudowane są te poszczególne moduły, różnią się między sobą ze względu na modele oraz generacje, jednak jesteśmy w stanie w sposób poglądowy je wymienić.

Obwody wchodzące w skład Common Rail
Z jakich obwodów składa się układ CR?

1. Obwód niskiego ciśnienia CR

Obwód niskiego ciśnienia rozpoczyna się w zbiorniku paliwa, gdzie wyróżnić należy punkt czerpania oleju napędowego. Mamy tam również do czynienia z pompką, która w zależności od modelu pojazdu może być elektryczna, mechaniczna lub wstępna. W obwodzie niskiego ciśnienia Common Rail spotkamy także zlokalizowany przed pompą wstępną filtr paliwa oraz różnego rodzaju czujniki. Obowiązkowy jest czujnik temperatury paliwa. W skład charakteryzowanego obwodu standardowo wchodzi także system powrotu (przelew) paliwa. Elementem łączącym oba odwody jest pompa wysokiego ciśnienia. W pompie tej może znajdować również (w zależności od generacji) zawór ZME lub SCV - dozuje on dopływ paliwa do pompy, jednak nie występuje w każdym systemie wtryskowym.

2. Obwód wysokiego ciśnienia CR

W gruncie rzeczy obwód wysokociśnieniowy Common Rail zaczyna się w samej pompie wysokiego ciśnienia, w której możemy mieć do czynienia z regulacją za pomocą zaworu DRV. W określonych modelach układu regulacja ta ma miejsce na szynie wtryskowej, natomiast w pierwszych systemach Delphi rolę zaworu DRV w pewien sposób pełniły wtryski, gdyż podczas np. hamowania regulowały one ciśnienie.

W obwodzie wysokiego ciśnienia CR za pompą znajduje się szyna Common Rail, wysokociśnieniowe przewody paliwowe, czujnik ciśnienia oraz wtryskiwacze. Opcjonalnie w tej części systemu wtrysku paliwa wyróżnić można zawór bezpieczeństwa w zasobniku paliwa, czyli we wspomnianej szynie CR.

Naprawa Common Rail w praktyce

Elementy, z którymi najczęściej mamy do czynienia w kontekście napraw Common Rail w Dieslu, to pompy wtryskowe oraz wtryskiwacze. Z uwagi na to, iż jesteśmy wyspecjalizowani w tej dziedzinie, a także posiadamy wieloletnie doświadczenie poparte autoryzacją Bosch, usługę diagnostyki i regeneracji poszczególnych podzespołów świadczymy w najwyższej jakości.

Naprawa komponentów układu Common Rail
Naprawa Common Rail w praktyce

Niewątpliwe zalety Common Rail to zarówno duża dostępność części zamiennych, jak i możliwość wyboru spośród licznych, zróżnicowanych opcji cenowych wtryskiwaczy gotowych do montażu. Chcąc zregenerować wtryskiwacze zdemontowane z Twojego samochodu, zadzwoń do nas, a odbierze je od Ciebie nasz kurier. Równie interesującą opcją jest zakup nowych lub zregenerowanych wtryskiwaczy na wymianę. Niezależnie od możliwości, którą wybierzesz w obliczu awarii układu CR w Twoim pojeździe, otrzymasz od nas najwyższej jakości wtryski z gwarancją na 2 lata.