Pomoc/FAQ


Gdzie szukać numeru wtrysku?

Numer wtryskiwacza jest umieszczony na tak zwanej tabliczce znamionowej, umieszczonej na każdym dopuszczonym do obrotu w Polsce towarze. Tabliczka znamionowa znajduje się najczęściej na korpusie wtryskiwacza lub w pobliżu króćca zasilającego wtryskiwacz i to właśnie tam należy jej szukać. Na tabliczce znamionowej wtryskiwacza, zwłaszcza Bosch, możemy znaleźć więcej niż jeden numer, jednak zawsze jeden z nich będzie numerem Bosch rozpoczynającym się od 0445 lub 0986. Numer taki należy wpisać w naszą wyszukiwarkę produktów, aby uzyskać dostęp do pełnej karty produktu – w tym: do jakich modeli pasuje wtryskiwacz, jaka jest jego dostępność i czy są dla tego numeru dostępne zamienniki

Gdzie szukać numeru wtrysku?


Jak odpowiednio konserwować wtryskiwacz?

Z uwagi na fakt, że wtryskiwacze, należą do grupy najdelikatniejszych pracujących w silnikach elementów, trzeba odpowiednio o nie dbać, aby zapewnić im jak najdłuższą żywotność. Oprócz rozsądnej eksploatacji i dbania o poziom płynów w samochodzie można stosować oczyszczacze do wtryskiwaczy, na przykład firmy Liqui Moly. Są to związki chemiczne dodawane do paliwa, stosowane w celu lepszej ochrony silnika, podniesienia liczby cetanowej oleju napędowego i, oczywiście, najważniejsze usunięcia osadów z końcówek wtryskiwaczy. Jest to dobry sposób na opóźnienie zużycia wtryskiwaczy (pod warunkiem właściwego doboru środka), ponieważ umożliwia usunięcie na przykład zalegającej skrystalizowanej parafiny. Niemniej jednak nie usuwa opiłków, które są najczęstszą przyczyną uszkodzenia wtryskiwaczy, więc nie można gwarantować jego bezwzględnej skuteczności.

Jak odpowiednio konserwować wtryskiwacz?


Jaka jest różnica między wtryskiwaczem używanym a regenerowanym?

Wtryskiwacze używane są to urządzenia wymontowane z silnika, na których nie były przeprowadzane żadne działania mające na celu przywrócenie ich fabrycznych parametrów. Wtryskiwacze używane nie są diagnozowane ani przygotowywane przed sprzedażą. Wtryskiwacze regenerowane fabrycznie, to takie wtryskiwacze, którym w procesie regeneracji przywrócono osiągi, z jakimi opuściły one fabrykę. Regeneracja obejmuje czyszczenie, wymianę zestawu naprawczego, testy na profesjonalnych maszynach przeznaczonych do diagnostyki wtryskiwaczy, ewentualne nadanie nowych kodów, przypisanie nowych numerów (zawsze jest różnica między numerem nowego a regenerowanego wtryskiwacza – nowy rozpoczyna się od numeru 0445, a regenerowany od 0986). Regenerowane wtryskiwacze można znaleźć w bazie danych Bosch Quality Scan. Regenerowane fabrycznie wtryskiwacze posiadają osiągi identyczne z nowymi i obejmuje je gwarancja taka sama jak na nowe.

Jaka jest różnica między wtryskiwaczem używanym a regenerowanym?


Co oznacza parametr kodowania wtryskiwacza?

Kodowanie wtryskiwacza jest to odchylenie od standardowej zadanej dawki wtrysku, których zrównoważenie za zadanie ma sterownik silnika. Podczas regeneracji wtryskiwacza, na profesjonalnym stole probierczym sprawdza się dawki wtrysku w 5 różnych punktach symulowanej pracy wtryskiwacza, dzięki czemu sterownik silnika można zaprogramować, w sposób, aby równoważył odchylenia w celu zapewnienia właściwej pracy silnika. Przyjęte parametry pracy przez sterownik są później kalibrowane przez sam sterownik na podstawie odczytów z czujników. Cały proces jest nazywany kodowaniem IMA.

Co oznacza parametr kodowania wtryskiwacza?


Jak dopasować wtryskiwacz do modelu pojazdu?

O dopasowywaniu wtryskiwacza nie może być mowy, ponieważ do każdego modelu silnika dedykowany jest konkretny, unikatowy wtryskiwacz. Jedyną formą alternatywy, na którą możemy się decydować, jest wybór nowego lub regenerowanego fabrycznie wtryskiwacza – różnią się one od siebie jedynie numerem. Jeśli masz problem z doborem wtryskiwacza, skorzystaj z naszej wyszukiwarki – wprowadź model samochodu, model silnika, lub przeglądnij naszą bazę samochodów i znajdź swój własny – nasz system sam dobierze dla Ciebie odpowiedni wtryskiwacz.

Jak dopasować wtryskiwacz do modelu pojazdu?


Gdzie szukać numeru pompowtrysku?

Numer pompowtryskiwacza zlokalizowany jest na cewce.

Gdzie szukać numeru pompowtrysku?


Jak należy dbać o pompowtryskiwacze?

Pompowtryskiwacze w naszych pojazdach są konserwowane przez olej silnikowy, dlatego tak ważna jest jego regularna wymiana, zgodna z zaleceniami producenta. Warto zwrócić także uwagę na jakość i odpowiednie właściwości oleju, ponieważ wszelkie zanieczyszczenia znajdujące się w nim znacznie utrudniają pracę pompowtryskiwaczy.

Jak należy dbać o pompowtryskiwacze?


Jaka jest różnica między pompowtryskiem używanym a regenerowanym?

Pompowtryskiwacze po regeneracji wykazują parametry pracy takie, jak fabrycznie nowe podzespoły, ponadto wszelkie uszkodzone uszczelniacze są wymienione na w pełni sprawne. Natomiast dawki używanych pompowtryskiwaczy są różne, więc nie spełniają swojej funkcji prawidłowo. Co więcej, jakość poszczególnych elementów, jak i źródło ich pochodzenia nie są pewne.

Jaka jest różnica między pompowtryskiem używanym a regenerowanym?


Jak dopasować pompowtryskiwacze do modelu pojazdu?

W tym celu należy sprawdzić numer nadwozia tzw. VIN lub numer silnika, ponieważ pompowtryski dopasowuje się nie pod kątem modelu samochodu, lecz ze względu na silnik.

Jak dopasować pompowtryskiwacze do modelu pojazdu?


Jakie są typy pompowtryskiwaczy?

Wyróżniamy pompowtryski 8 i 16 zaworowe.
8-zaworowe instalowane są przy użyciu jednej śruby. Posiadają miedzianą podkładkę uszczelniającą. Są montowane przeważnie w silnikach o pojemności 1.9
16-zaworowe instalowane są przy użyciu dwóch śrub. W porównaniu z pompowtryskiem 8-zaworowym mają mniejszą cewkę. Nie posiadają podkładki uszczelniającej, ponieważ jej rolę spełnia stożek. Są montowane przeważnie silnikach o pojemności 2.0

Jakie są typy pompowtryskiwaczy?


Ile zajmuje regeneracja pompowtryskiwaczy?

Zazwyczaj regeneracja trwa maksymalnie 1-2 dni robocze.

Ile zajmuje regeneracja pompowtryskiwaczy?


Jaka jest żywotność regenerowanych pompowtryskiwaczy?

Kompleksowa regeneracja pompowtrysków pozwala odzyskać ustawienia fabryczne, więc ich trwałość sięga 300 tys. km, a w samochodach ciężarowych nawet 500 tys. km.

Jaka jest żywotność regenerowanych pompowtryskiwaczy?


Jakie są objawy uszkodzonych pompowtryskiwaczy?

Do najbardziej popularnych oznak awarii pompowtrysków należy nierówna praca silnika, spadek mocy, dużo słabsze osiągi i falowanie obrotów. Zaobserwujemy również większe niż zazwyczaj zadymienie z rury wydechowej. Kierowcy bardzo często wskazują też na problem z uruchomieniem silnika oraz gasnącym bez konkretnej przyczyny pojazdem.

Jakie są objawy uszkodzonych pompowtryskiwaczy?


Gdzie szukać numeru pompy wtryskowej?

Numer pompy wtryskowej należy szukać na tabliczce znamionowej, która umieszczona jest na każdym produkcie dostarczanym do obrotu w Polsce. Na tabliczce znamionowej pompy wtryskowej może być podanych kilka numerów: ten od producenta pompy wtryskowej oraz numer producenta modelu pojazdu. W pompie wtryskowej BOSCH zawsze będzie między innymi numer Bosch zaczynający się od 0445010 dla samochodów osobowych i 0445020 dla pojazdów dostawczych i ciężarowych.
W przypadku, w którym będziesz miał problem z odczytaniem tego numeru lub z jego zlokalizowaniem, zachęcamy do kontaktu z naszym serwisem w celu udzielenia informacji.

Gdzie szukać numeru pompy wtryskowej?


Jak odpowiednio konserwować pompę wtryskową?

Pompa wtryskowa nie podlega konserwacji. Podzespół ten jest smarowanym olejem napędowym i z racji tego, że jest to jeden z delikatnych elementów pojazdu, musimy zwracać uwagę na jakość paliwa, jakim uzupełniamy bak oraz w jakiej ilości jest on dolewany. W przypadku pompy CP4 – brak paliwa może spowodować nawet jej zatarcie.

Jak odpowiednio konserwować pompę wtryskową?


Jaka jest różnica między pompą wtryskową używaną a regenerowaną?

Różnica między pompą wtryskową używaną a regenerowaną jest zasadnicza. Przede wszystkim pompa wtryskowa używana może być nieszczelna, uszkodzona, skorodowana wewnątrz. Jeśli doszłoby do montażu takiej pompy, mogłoby to uszkodzić układ wtryskowy. Jeżeli jednak chodzi o pompę regenerowaną to części zużyte zostaną wymienione na oryginalne, przechodzi ona test na szczelność, dawki oraz bada się sprawność elektrozaworów. Dodatkowa informacja – wszystkie regenerowane u nas pompy wtryskowe posiadają parametry nowej pompy i obejmuje je taka sama gwarancja.

Jaka jest różnica między pompą wtryskową używaną a regenerowaną?


Jak dopasować pompę wtryskową do modelu pojazdu?

Musisz kupić nową pompę i nie wiesz, jak ją znaleźć? Otóż pompę wtryskową można dopasować do konkretnego modelu pojazdu po numerze nadwozia, czyli znanego nam pod inną nazwą VIN oraz po numerze silnika, a jeśli nadal nie jesteś pewny, czy znalazłeś właściwą pompę do swojego samochodu, zgłoś się do nas, a my z chęcią Ci pomożemy.

Jak dopasować pompę wtryskową do modelu pojazdu?


Jaki koszt naprawy pompy wtryskowej?

W pierwszej kolejności dochodzi do demontażu pompy z samochodu i jej rozbiórki, będzie to pomocne w zdiagnozowaniu stanu pompy wtryskowej Ważne! Ta weryfikacja jest płatna, jeśli nie wyrazisz zgodę na naprawę. Ogólnie koszt regeneracji uzależniony jest od rodzaju i stopnia uszkodzenia pompy, jednak może on wynosić od około 650 do około 2000 złotych.

Jaki koszt naprawy pompy wtryskowej?


Ile czasu zajmuje regeneracja uszkodzonej pompy wtryskowej?

Regeneracja uszkodzonej pompy wtryskowej trwa nie dłużej jak jeden dzień roboczy.

Ile czasu zajmuje regeneracja uszkodzonej pompy wtryskowej?


Jakie są oznaki awarii pompy wtryskowej?

Głównymi oznakami awarii pompy wtryskowej są:
• utrata możliwości rozruchu pojazdu,
• zauważalne przez kierowcę wyciekanie oleju napędowego lub oleju,
• spadek mocy i utrata osiągów,
• falowanie obrotów,
• głośna praca silnika oraz wzmożone dymienie szarym/czarnym dymem.

Jakie są oznaki awarii pompy wtryskowej?


Jaka jest żywotność pompy wtryskowej po regeneracji?

Jeśli dochodzi do przeprowadzenia kompleksowej regeneracji pompy wtryskowej w naszym serwisie, to parametry wracają do ustawień fabrycznych (w samochodach osobowych przebieg 300 tysięcy kilometrów a ciężarowych do 500 tysięcy kilometrów).

Jaka jest żywotność pompy wtryskowej po regeneracji?