23 Grudzień 2021

Od czego psują się wtryskiwacze?

Od czego psują się wtryskiwacze Common Rail?
Od czego psują się wtryskiwacze?

Wtryskiwacze Common Rail psują się głównie od oleju napędowego słabej jakości. Inne przyczyny ich awarii to brak systematyczności w wymianach oleju silnikowego i filtrów, niewłaściwy skład biochemiczny paliwa oraz występowanie usterek w obrębie innych układów. Za awarię wtrysków w układzie CR ponosi często odpowiedzialność także użytkownik pojazdu, który nie reaguje na pierwsze wysyłane przez wtryskiwacze objawów. Jeżeli w układzie pracuje chociażby 1 wtrysk obciążony awarią, będzie wpływał on negatywnie na funkcjonowanie pozostałych, stopniowo pogarszając ich kondycję.

Objawy awarii wtryskiwaczy w nowoczesnym silniku diesla - Uszkodzenia wtryskiwaczy

Uszkodzenia wtrysków CR to problemy bardzo łatwo zauważalne w codziennym użytkowaniu samochodu. Niesprawne wtryski będą powodować kłopoty z odpalaniem, a następnie liczne nieprzyjemne odczucia podczas jazdy - nierówna praca silnika, szarpanie, gaśnięcie samochodu, falowanie obrotów i spadki mocy. Zepsute wtryski CR stanowią także przyczynę zadymienia z rury wydechowej oraz spalania stukowego. Niewłaściwa eksploatacja Diesla z Common Rail sprawia, że wtryskiwacze mogą przetrwać zaledwie kilkadziesiąt tysięcy kilometrów, lecz przedwczesnej awarii można w prosty sposób zapobiec.

1. Przyczyny awarii wtryskiwaczy - dlaczego wtryski się psują? - Uszkodzony wtrysk diesel objawy

Wtryskiwacze Common Rail wykazują słabą wytrzymałość i zwiększoną podatność na awarie, jeżeli kierowca nie przestrzega podstawowych zasad eksploatacji Diesla. Wśród czynników powodujących awarię wtrysków wymienić należy przede wszystkim paliwo, ponieważ olej napędowy niskiej jakości, o słabych właściwościach smarnych, o niewystarczająco dobrym składzie oraz z obecnymi zanieczyszczeniami to środek, który najczęściej powoduje awarię wtrysków. Ich zabrudzenie bądź usterka może być również wynikiem braku systematyczności w wymianie filtrów bądź oleju silnikowego. Wtryski mogą zepsuć się również wówczas, gdy pojazd jest często użytkowany na tak zwanej rezerwie, ponieważ zaciągają się do nich zanieczyszczenia osiadające na dnie baku. Zepsute w ten sposób wtryski będą powodować brak kultury pracy silnika, szarpanie, gaśnięcie oraz dymienie z wydechu.

2. Co psuje się we wtryskach Diesla? - Uszkodzone wtryski objawy benzyna

Wtryskiwacze Common Rail mimo swoich niewielkich rozmiarów składają się z kilkudziesięciu części, wśród których awarii najczęściej ulega iglica, otworek rozpylacza, uszczelniacze bądź trzpienie zaworków. W przypadku wtryskiwaczy piezo możemy mieć do czynienia również z awarią elementu piezoelektrycznego. Objawy uszkodzonych wtryskiwaczy, które w silniku benzynowym będą bardzo podobne, w Dieslu są niekiedy spowodowane właśnie wyeksploatowanymi uszczelniaczami. Jeżeli wtrysk wskutek tej usterki utraci szczelność, będzie w nieprawidłowy sposób dawkować paliwo, co prowadzi do poważnych konsekwencji. Zatarcie lub nadmierne wyeksploatowanie iglicy wtrysku jest równie groźne dla układu Common Rail co uszkodzenia w obrębie gniazd zaworków sterujących.

3. Uwaga! To się psuje: układ wtryskowy - Od czego psują się wtryski?

Awaria układu wtryskowego to bolączka zwłaszcza tych kierowców Diesli, którzy nie mają w zwyczaju dbać o swoje samochody. Wówczas w obrębie układu wtryskowego mogą zepsuć się wtryskiwacze lub pompa wtryskowa, często możemy mieć także do czynienia z zabrudzoną listwą Common Rail, uszkodzoną pompą paliwa bądź usterkami o charakterze elektrycznym. Nieprzestrzeganie interwałów olejowych, jazda z niewymienianymi filtrami, słabe paliwo i częsta jazda na rezerwie przyczyniają się do przyspieszonego powstawania tych awarii, a także do stopniowego zwiększania kosztów ich naprawy.

Co wpływa na awarię wtrysków Common Rail?
Od czego psują się wtryski?

4. Awarie wtryskiwaczy w silnikach Diesla. Jak można je tanio usunąć? - Jak długo można jeździć z uszkodzonym wtryskiem

Skuteczne, a przy tym tanie rozwiązanie na problemy z wtryskiwaczami Common Rail to ich regeneracja w serwisie. Jeżeli procedura regeneracyjna zostanie przeprowadzona zgodnie z najwyższymi standardami, wtryski będą mogły służyć właścicielowi przez tak samo długi okres eksploatacyjny, jak fabrycznie nowe. Oczywiście tylko wówczas, gdy samochód jest odpowiednio użytkowany, czyli zgodnie ze wskazówkami, które zamieściliśmy we wcześniejszych akapitach tego artykułu. Regeneracja wtrysków w Dieslu Common Rail zakłada ich skrupulatne wyczyszczenie z zastosowaniem myjek ultradźwiękowych, a także wymianę nienadających się do dalszego użytku lub uszkodzonych elementów. Złożony w ten sposób wtryskiwacz pracuje jak nowy, a do tego jest na dwuletniej gwarancji.