GWARANCJA
-
Dariusz Pawlik, prowadzący działalność gospodarczą pod firmą BOSCH SERVICE DARIUSZ PAWLIK, 37-450 Stalowa Wola, ul. Komisji Edukacji Narodowej 20, NIP: 8651013858, REGON: 830245791 (zwany dalej: gwarantem) udziela gwarancji na sprzedane lub naprawione przez siebie wtryskiwacze, pompowtryskiwacze, pompy, turbosprężarki, filtry cząstek stałych i katalizatory (zwane dalej: podzespołami).
-
Gwarant zapewnia prawidłowe działanie podzespołów.
-
Gwarancją objęte są wady fizyczne podzespołów z przyczyn w nich tkwiących z wyłączeniem cewek elektromagnetycznych i elementów piezoelektrycznych, a także korpusów podzespołów.
-
Gwarancja udzielana jest na okres 24 miesięcy od daty dostarczenia kupującemu sprzedanego lub naprawionego podzespołu, bez limitu przejechanych kilometrów.
-
Do każdego sprzedanego lub naprawionego podzespołu Gwarant wydaje kupującemu Kartę Gwarancyjną, zgodną ze wzorem określonym w załączniku nr 2 do Gwarancji.
-
Gwarant nie wydaje duplikatów Karty Gwarancyjnej, o której mowa w ust. 5.
-
Każdy sprzedany lub naprawiony przez Gwaranta podzespół jest zabezpieczony plombą i dołączony jest do niego protokół sprawności.
-
Montaż podzespołu do auta jest równoznaczny z akceptacją warunków gwarancji, jednak Kupujący nie ma obowiązku korzystania z uprawnień z niej wynikających.
-
Gwarancja nie obejmuje:
-
podzespołów, które nie były zamontowane;
-
podzespołów, które nie zostały zamontowane w zarejestrowanym warsztacie samochodowym;
-
kosztów montażu i demontażu podzespołów;
-
rekompensaty za utratę czasu, za czasową niesprawność pojazdu oraz związane ze złożeniem reklamacji niedogodności lub poniesione koszty, w tym holowanie pojazdu oraz utraconych w tym czasie zysków i kosztów wynajmu samochodu zastępczego;
-
zużycia wynikającego z eksploatacji komponentów podzespołów;
-
uszkodzeń mechanicznych oraz wywołanych niewłaściwą eksploatacją;
-
uszkodzeń powstałych w wyniku nieskutecznych prób czyszczenia układu paliwowego i olejowego, w którym stwierdzono zanieczyszczenia i opiłki;
-
uszkodzeń powstałych podczas transportu lub wysyłki podzespołu do reklamacji.
-
W sprawach nieuregulowanych niniejszymi Warunkami Gwarancji zastosowanie mają odpowiednie przepisy Kodeksu Cywilnego.
-
WARUNKI GWARANCJI
-
Kupujący zobowiązany jest do pisemnego zgłoszenia reklamacji, w którym zawarty będzie dokładny opis usterki.
-
Warunkiem skorzystania z uprawnień wynikających z Gwarancji jest dołączenie do pisemnego zgłoszenia reklamacji:
-
Karty Gwarancyjnej z podpisanym oświadczeniem uprawnionego mechanika o prawidłowym montażu podzespołu;
-
dowodu zakupy w postaci paragonu, faktury lub rachunku, potwierdzającego wykonanie usługi montażu podzespołu w zarejestrowanym warsztacie samochodowym;
-
Kupujący jest zobowiązany dostarczyć reklamowany podzespół Gwarantowi.
-
Gwarant rozpatruje reklamację w ciągu 14 dni od dostarczenia mu podzespołu, którego dotyczy zgłoszenie reklamacyjne.
-
Zgłoszenie reklamacyjne jest jednoznaczne z upoważnieniem Gwaranta do ingerencji technicznej w podzespół.
-
Przed dokonaniem ingerencji, przez Producenta części, Gwarant poinformuje o tym kupującego i uzyska jego zgodę na dokonanie takiej ingerencji.
-
W przypadku uzyskania zgody klienta, o której mowa w ust. 6 Gwarant nie ponosi odpowiedzialności za utratę podzespołu i powstałe w związku z tym faktem koszty.
-
Rozpatrzenie nieuzasadnionej reklamacji traktowane będzie jako płatny przegląd gwarancyjny.
-
W przypadku niespełnienia któregokolwiek warunku Gwarancji podzespół w stanie niezmienionym zostanie odesłany na koszt kupującego.
-
UTRATA GWARANCJI
-
Kupujący traci uprawnienia z Gwarancji w przypadku:
-
utraty karty gwarancyjnej lub protokołu;
-
usunięcia lub uszkodzenia plomb zabezpieczających;
-
gdy podzespoły zostały rozkręcone, noszą ślady ingerencji przez osoby trzecie lub zostały przetestowane przez inny podmiot;
-
gdy dostarczone podzespoły nie są kompletne;
-
mechanicznego uszkodzenia elementów podzespołu, na skutek czynników niezwiązanych z jego pracą;
-
poddania podzespołu czyszczeniu mechanicznemu lub chemicznemu;
-
podzespoły dostarczone Gwarantowi w związku ze zgłoszeniem reklamacyjnym uległy uszkodzeniu lub zanieczyszczeniu w wyniku nieprawidłowo zabezpieczonej przesyłki przez Kupującego.
-
zamontowania podzespołu w silniku, dla którego nie jest dedykowany;
-
montażu podzespołu poza zarejestrowanym warsztatem samochodowym;
-
zamontowania podzespołu niezgodne z instrukcją producenta;
-
zamontowania podzespołu niezgodnie z zaleceniami montażowymi, określonymi w załączniku nr 1 do Gwarancji;
-
uszkodzenia podzespołu powstałego w wyniku niewłaściwego użytkowania pojazdu.
W PRZYPADKU WTRYSKIWACZY, POMPOWTRYSKIWACZY, POMP
2. Niezależnie, od okoliczności, o których mowa w ust. 1, w przypadku wtryskiwaczy, pompowtryskiwaczy i pomp kupujący traci uprawnienia z Gwarancji w przypadku:
-
pompowtryskiwacz lub wtryskiwacz został dostarczony Gwarantowi bez podkładki termicznej (nie dotyczy pompowtryskiwaczy 16-to zaworowych oraz wtryskiwaczy, w których podkładka termiczna jest nakrętką rozpylacza) lub z uszkodzonymi oringami uszczelniającymi bądź zerwanymi zabezpieczeniami sprężyny pompowtryskiwacza;
-
stwierdzenia zanieczyszczenia wewnątrz wtryskiwacza lub pompowtryskiwacza oraz w kanale zasilającym paliwo;
-
gdy pompa nie posiada pełnej i czytelnej tabliczki znamionowej;
-
gdy wtryskiwacz nie posiada pełnego i czytelnego numeru seryjnego, zgodnego z numerem umieszczonym na protokole.
W PRZYPADKU TURBOSPRĘŻAREK
-
Niezależnie, od okoliczności, o których mowa w ust. 1, w przypadku turbosprężarek kupujący traci uprawnienia z Gwarancji w przypadku:
-
do montażu użyto silikonu lub pastę uszczelniającą;
-
wystąpiło nieprawidłowe smarowanie układu silnika;
-
wystąpiła nieszczelności w układzie dolotowym i wydechowym silnika;
-
uszkodzenie nastąpiło w wyniku, zwiększanie jego prędkości obrotowej powyżej wartości biegu jałowego, po uruchomieniu silnika;
-
wystąpiła niewłaściwa temperatura spalin silnika;
-
na skutek modyfikacji silnika;
-
zatarty został wirnik turbosprężarki;
-
uszkodzenie wskutek zbyt wysokiego ciśnienia wstecznego;
-
uszkodzenie powstałe w wyniku działania ciała obcego;
-
nieodbezpieczenie kanałów zasilających i spustowych z zaślepek ochronnych.
W PRZYPADKU FILTRÓW CZĄSTEK STAŁYCH I KATALIZATORÓW
-
Niezależnie, od okoliczności, o których mowa w ust. 1, w przypadku filtrów cząstek stałych i katalizatorów kupujący traci uprawnienia z Gwarancji w przypadku:
-
zastosowania mas uszczelniających do uszczelniania układu wydechowego;
-
niewykonania adaptacji komputerowej;
-
gdy po regeneracji bezpośrednią przyczyną ponownego zapchania filtra jest nieprawidłowo działający silnik (układ wtryskowy, turbo, EGR);
-
przesunięcia się wkładu ceramicznego.
załącznik nr 1
WYMOGI MONTAŻOWE
ZALECENIA OGÓLNE
-
Wszelkie czynności obejmujące demontaż, weryfikację uszkodzeń oraz ponowny montaż w pojeździe powinny zostać przeprowadzone przez profesjonalny personel posiadający odpowiednią wiedzę techniczną oraz specjalistyczny sprzęt.
-
Montażu podzespołów należy dokonywać zgodnie z instrukcją producenta części pojazdu przy wykorzystaniu zalecanych przez niego narzędzi.
-
Montażu podzespołów należy dokonywać po usunięciu przyczyn uszkodzenia podzespołu.
-
Przed montażem należy sprawdzić nr katalogowy podzespołu, aby upewnić się, że jest dedykowany dla danego pojazdu.
WYMOGI MONTAŻOWE DOTYCZĄCE WTRYSKIWACZY, POMPOWTRYSKIWACZY I POMP
-
Przed rozpoczęciem naprawy układu wtryskowego należy dokładnie oczyścić podzespoły, które będą demontowane i najbliższy obszar naprawy.
-
Należy zachować wszelką ostrożność w montażu, szczególnie miejsc połączeniowych, aby nie przedostały się do wnętrza podzespołu zanieczyszczenia.
-
Nie należy stosować czyściwa pozostawiającego włókna na czyszczonej powierzchni.
-
Przed montażem należy zweryfikować cały układ paliwowy wraz ze zbiornikiem paliwa. W przypadku stwierdzenia zanieczyszczeń lub opiłków, zaleca się wymianę całego układu paliwowego na nowy.
-
W przypadku stwierdzenia zanieczyszczeń lub opiłków w układzie paliwowym, zalecany jest demontaż i weryfikacja pompy wstępnej i pompy wysokiego ciśnienia.
-
Bezpośrednio przed montażem podzespołów należy upewnić się, że układ paliwowy jest odpowietrzony i nie zawiera zanieczyszczeń ani opiłków.
-
Przed montażem wtryskiwaczy i pompowtryskiwaczy należy wyczyścić i sprawdzić szczelność gniazd. W przypadku nieprawidłowości należy gniazdo poddać naprawie lub frezowaniu.
-
Gniazda w głowicy silnika należy oczyścić z zabrudzeń. Powierzchnie uszczelniające w głowicy nie mogą być wypalone ani porysowane.
-
Należy zastosować nowe podkładki termiczne i pierścienie uszczelniające.
-
Należy dokręcić wtryskiwacz odpowiednim momentem dla danej marki pojazdu.
-
Należy sprawdzić przyłącze elektryczne oraz obecność i stan uszczelnień złącz elektrycznych.
-
Zaleca się sprawdzić stan oringów na przewodach zasilających i króćcach przelewowych.
-
Należy sprawdzić czy do układu zasilania nie przedostaje się powietrze i w razie potrzeby odpowietrzyć układ paliwowy zgodnie z wytycznymi producenta danej marki pojazdu.
-
Przed uruchomieniem silnika należy bezwzględnie wymienić filtr paliwa, zalecany oryginalny dedykowany przez producenta danej marki pojazdu.
-
Należy dokonać adaptacji komputerowej/kodowania wtryskiwaczy do pojazdu.
-
W przypadku montażu wtryskiwaczy, zaleca się, aby pierwsze uruchomienie silnika odbyło się na biegu jałowym.
-
W przypadku montażu pompy, pierwsze uruchomienie silnika należy poprzedzić odpowietrzeniem układu.
-
W przypadku montażu pompy, jeżeli zaleca to producent pojazdu, należy prawidłowo zablokować rozrząd.
-
Nie należy zalewać pompy nieprzefiltrowanym paliwem ani nie należy uruchamiać silnika, jeśli wnętrze pompy wysokiego ciśnienia nie jest wypełnione paliwem.
-
W przypadku montażu pompy, układ paliwowy powinien być napełniony olejem napędowym spełniającym obowiązujące normy. Nie zaleca się stosowania Bio-Diesla z uwagi na wytrącanie się wody z paliwa (korozja elementów układu wtryskowego) oraz z powodu powstawania zwiększonych nagarów w komorze spalania.
-
W przypadku montażu pompy należy usunąć ewentualne błędy z pamięci sterownika silnika i dokonać adaptacji komputerowej
-
Zaślepki otworów paliwowych należy nakładać/zdejmować bezpośrednio po rozłączeniu/przed połączeniem każdego z podzespołów. Zaślepki są jednorazowego użytku, po wykorzystaniu należy je zutylizować.
WYMOGI MONTAŻOWE DOTYCZĄCE TURBOSPRĘŻAREK
-
Przed montażem należy ustalić i usunąć przyczyny awarii turbosprężarki.
-
Należy sprawdzić i wyczyścić cały układ dolotowy, ewentualnie wymienić zużyte lub uszkodzone elementy.
-
W przypadku uszkodzenia koła kompresji cały układ dolotowy należy poddać szczegółowej weryfikacji.
-
Należy wymienić olej, filtr powietrza na nowy wysokiej jakości i filtr paliwa.
-
Należy dokładnie sprawdzić oraz oczyścić układ smarowania smoka i misę olejową silnika, sprawdzić ciśnienie podawane przez pompę olejową i jej stan.
-
Przed montażem turbosprężarki na silnik, należy napełnić układ świeżym olejem.
-
Należy napełnić zregenerowaną turbinę świeżym olejem silnikowym, a po zamontowaniu, pozwolić na pracę silnika na biegu jałowym przez ok. 20 min. W żadnym wypadku nie wolno wprowadzać w tym czasie silnika na obroty wyższe niż bieg jałowy.
-
Należy dokonać montażu turbiny tylko na nowych uszczelkach oraz śrubach.
-
Niedopuszczalne jest stosowanie silikonów (uszczelniaczy płynnych) przy montażu.
-
Po odcięciu zasilania/zapłonu należy kręcić rozrusznikiem aby wytworzyć ciśnienie w układzie smarowania. Następnie należy uruchomić silnik i pozwolić mu pracować na biegu jałowym przez ok. 30 sekund. Sprawdzić wszystkie połączenia i pewność montażu upewniając się, że nie ma żadnych nieszczelności i przecieków.
-
Należy sprawdzić szczelność wszystkich połączeń, czy nie następują przedmuchy lub wycieki oleju.
-
Należy sprawdzić układ wydechowy.
WYMOGI MONTAŻOWE DOTYCZĄCE FILTRÓW CZĄSTEK STAŁYCH I KATALIZATORÓW
1. Po zamontowaniu filtra DPF/FAP, katalizatora należy usunąć pamięć błędów oraz dokonać adaptacji komputerowej.
2. Należy sprawdzić i usunąć przyczyny zatkania lub uszkodzenia filtra cząstek stałych lub katalizatora.
Pliki do pobrania:
Karta gwarancyjna | [pobierz .pdf] |