05 lipca 2022

W jaki sposób odpowietrzyć pompę wysokiego ciśnienia w dieslu?

W jaki sposób odpowietrzyć pompę wysokiego ciśnienia w dieslu?
W jaki sposób odpowietrzyć pompę wysokiego ciśnienia w dieslu?

Aby odpowietrzyć pompę wysokiego ciśnienia w dieslu, należy wielokrotnie włączyć i wyłączyć zapłon pojazdu. Cały proces w prawidłowo działającym układzie odbywa się w sposób automatyczny przy pomocy komputera, który steruje tym systemem, a w efekcie dochodzi do zapełnienia się pompy paliwem. Zanim jednak do tego dojdzie, powinniśmy się upewnić, że wszystkie komponenty układu paliwowego są w pełni sprawne. Podczas wykonywania odpowietrzania pamiętajmy, że nie jest zalecane używanie środków w postaci plaków czy innych samostarterów, które po dotarciu do układu dolotowego powodują sztuczny samozapłon, czyli uruchomienie silnika. Tym sposobem, niestety możemy jedynie zaszkodzić układowi wtryskowemu, ponieważ wtedy przez dłuższy czas jego praca jest wykonywana na sucho. Warto wiedzieć też, że odpowietrzenie układu paliwowego może być łatwiejsze tylko wtedy gdy, znajduje się w nim maksymalna zawartość paliwa, a przy tym przestrzeń dla powietrza zostaje ograniczona.

Czy można samemu wymienić filtr paliwa w aucie z silnikiem diesla? - Jak odpowietrzyć diesla po wymianie filtra paliwa

Wymianę filtra paliwa w samochodzie z silnikiem typu diesel możemy wykonać samodzielnie w warunkach garażowych, ponieważ nie jest to bardzo skomplikowana czynność. W przypadku filtra, znajdującego się bezpośrednio w zbiorniku paliwa, najlepszym rozwiązaniem będzie skorzystanie z usługi serwisu samochodowego, który przy pomocy specjalistycznych narzędzi szybko się z tym upora. Jeśli chodzi o odpowietrzenie diesla, po uprzedniej wymianie filtra paliwa, należy wiedzieć, że tylko przy odpowiednio wysterowanej pompie paliwowej jest to możliwe. Operacja ta polega na kilkukrotnym uruchomieniu i wyłączeniu zapłonu przy pomocy testera diagnostycznego lub poprzez bezpośrednie przeprowadzenie energii elektrycznej do pompy paliwowej. Jedną z typowych metod jest również ręczne odpowietrzanie układu, ponieważ w niektórych pojazdach układy te wyposażone są w zintegrowaną pompę ręczną.

1.Odpowietrzanie układu Common Rail - Jak odpowietrzyć diesla po braku paliwa

Odpowietrzenie pojazdu z silnikiem diesla w przypadku doprowadzenia do całkowitego braku paliwa, wymaga postępowania według określonych czynności. Najbardziej popularną metodą jest odpowietrzenie układu paliwowego poprzez wielorazowe włączanie i wyłączanie zapłonu, przy czym zawory wtryskowe zostają poluzowane. W ten sposób pojazd powinien odpalić bez większego problemu. W przypadku ciężkiego poziomu zapowietrzenia należy posłużyć się pompą ręczną, która jest zlokalizowana przy wielu silnikach. Przy pomocy tej pompki możemy wypompować zgromadzone powietrze, a jeśli jej nie znajdziemy, to może oznaczać, że mamy do czynienia z dieslem wyposażonym w elektryczną pompę do odpowietrzania, która jest uruchomiona poprzez sterownik silnika. Wówczas powinniśmy wybrać określoną funkcję w sterowniku.

Odpowietrzanie układu Common Rail
Odpowietrzanie układu Common Rail

2.Wskazówki techniczne — diagnostyka układu paliwowego -Zapowietrzony Common Rail objawy

Zapowietrzony układ common rail rozpoznamy po wystąpieniu objawów takich jak: znaczne pogorszenie się pracy silnika, które odczujemy po wystąpieniu nieprzyjemnego szarpania, utrata mocy, czyli dużo słabsze osiągi. W konsekwencji, kiedy układ zostaje bardzo mocno zapowietrzony, może dojść do najbardziej poważnego objawu, czyli braku możliwości uruchomienia samochodu.